دوشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰
تازه‌هاي نشر موسسه بوستان كتاب

موسسه بوستان كتاب «آسیب‌شناسی رفتاری انسان از دیدگاه قرآن » نوشته محمد نوروزی و كتاب «آشنایی با وظایف و حقوق زن» اثر آیت‌الله ابراهیم امینی را به چاپ چهارم رساند._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومي موسسه بوستان كتاب، نويسنده كتاب «آسیب‌شناسی رفتاری انسان از دیدگاه قرآن» معتقد است كه انسان موجودى است كه در ميان دو بى‏نهايت تكامل و سقوط قرار دارد. 

اين عنصر مستعد مى‏تواند برترين موجود هستى و نيز پست‏ترين آنها شود. سرشت او بر نيكى است و مى‏تواند با قدرت «خرد»، «انتخاب» و راهنمايى سفيران الهى، به سوى كمال گام بگذارد، با اين حال مى‏تواند تسليم هوس، غفلت و جهل شود و همه سرمايه‏هاى وجودى خود را از بين ببرد و به ورطه سقوط فروافتد.
 
بى‏شك، عامل سقوط او آفت‏ها و رذايلى‌اند كه به آنها دچار مى‏شود، اما اين آفت‏ها كدامند؟ در اين كتاب، آفت‏ها و آسيب‏هاى رفتارى انسان از ديدگاه قرآن، در سه بخش «انسان در قرآن»، «سرچشمه‏هاى رذايل» و «آسيب‏هاى فردى و اجتماعى انسان» تنظيم شده‌اند.

موسسه بوستان كتاب چهارمين چاپ اين اثر را در 316 صفحه وزيري و بهاي 33000 ريال منتشر كرده است.

اين موسسه همچنين كتاب «آشنایی با وظایف و حقوق زن» را بازچاپ كرد. بر اساس مضامين اين كتاب، اسلام به زن و مرد از زاويه «انسانى» نگريسته و هر دو را موجودي شريفى دانسته كه خداوند متعال از خلقت آن دو به خود باليده است. 

به اقتضاى اين آفرينش و به منظور ادامه حيات انسانى بر عهده هريك، وظايفى گذاشته است، اما گاهى براى برخى اين وظايف مختلف و نيز حقوق متفاوت به درستى درك نشده، لذا شبهه‏هايى درباره تبعيض‏آميز بودن يا ضد آزادى بودن برخي احكام و قوانين به وجود مي‌آيد. 

اين كتاب، در دو بخش وظايف و حقوق زن را به تفصيل تبيين مي‌كند. در اين نوشتار از وجوه مختلفي درباره آزادى زن، حجاب، ازدواج و طلاق، مهريه، نفقه، فعاليت‏هاى سياسى و فرهنگى، خانه‏دارى، هنر و حقوق طبيعى و اكتسابى، مباحثي مطرح مي‌شوند. 

اين اثر، جزء مجموعه عقيدتى «جوان و باورها» جاي مي‌گيرد. از ديگر تاليفات اين مجموعه كه به قلم آيت‌اللَّه امينى تدوين شده‌اند مي‌توان خداشناسى، معاد، پيامبرى و پيامبر اسلام، آشنايى با اسلام، آشنايى با وظايف و حقوق زن، امامت و امامان، جوان و همسرگزينى را نام برد. 

چاپ چهارم «آشنایی با وظایف و حقوق زن» در 228 صفحه رقعي با جلد شوميز و بهاي 35000 ريال به چاپ رسيد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها