دوشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۴
مجلدهاي دوم و سوم «عشق شورانگيز» منتشر شد

مجلدهاي دوم و سوم مجموعه 9 جلدي «عشق شورانگيز» با عناوين «روانشناسي عشق شورانگيز» و «بهداشت رواني در عشق شورانگيز» اثر دكتر مرتضي منطقي منتشر شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، جلد نخست مجموعه «عشق شورانگيز» با عنوان «روانشناسي اختلافي زن و مرد» منتشر شد. اين كتاب به تشابه‌ها و تفاوت‌هاي زن و مرد، به عنوان مقدمه‌اي براي ورود به روانشناسي عشق پرداخته است.

جلد دوم اين مجموعه با عنوان «روانشناسي عشق شورانگيز» تدوين شده و پس از اشاره اجمالي به ديدگاه​هاي موجود درباره عشق، با بررسي ميداني و استناد به مصاحبه‌هاي انجام شده با بيش از 500 نفر از دختران و پسران درگير در عشق شورانگيز، به طرح علايم اين عشق پرداخته است.

اين كتاب داراي سه فصل کلي با عنوان​هاي «آغاز عشق شورانگيز»، «عشق شورانگيز در ميانه راه» و «علايم پاياني عشق شورانگيز» است. مباحثي چون «بروز تحول‌هاي زيستي»، «تجربه عاطفه‌اي متفاوت»، «فهم متفاوت جهان هستي»، «افزايش اعتماد به نفس»، «تحرك بخشي عشق»، «ايجاد صميميت و وابستگي»، «احساس شادي»، «تلاش براي شناخت بيشتر يكديگر» و «خرافه‌گرايي» برخي از بخش‌هاي اين كتاب را تشكيل داده است.

مجلد سوم اين مجموعه نيز با نام «بهداشت رواني در عشق شورانگيز» روند تحول‌هاي زيستي، جسماني، عاطفي، ادراكي، شناختي،‌ اجتماعي، عقيدتي، رواني ـ شخصيتي و ارزشي كه در جريان آغاز تا انجام عشق شورانگيز، به وقوع مي‌پيوندند را مورد توجه و بررسي قرار داده است.

نويسنده مجموعه كوشيده با توجه به شرايط کنوني جامعه، آگاهي نوجوانان و جوانان را نسبت به  روند عشق انساني افزايش داده و آنان را در برخورد با اين واقعيت انساني ياري رساند.

مجلد سوم مجموعه عشق شورانگيز داراي 10 فصل است كه از جمله فصل​هاي آن مي​توان به «تجربه عاطفي متفاوت»، «احساس رشد در جريان عشق»، «بروز نوسان‌هاي خلقي»، «رنگ باختن پنداشته‌هاي آرماني آغاز عشق»، «تاثير عامل سن»، «كسب تجربه براي روابط بعدي»، «تحول آفريني عشق»، «بروز عواطف ديني و عرفاني لطيف در آغاز عشق شورانگيز» اشاره کرد.

كتاب «روانشناسي عشق شورانگيز» در 327 صفحه، 2000 نسخه و با بهاي 70000 ريال و «بهداشت رواني در عشق شورانگيز» در 342 صفحه، 2000 نسخه و بهاي 80000 ريال از سوي موسسه انتشارات بعثت منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها