پنجشنبه ۹ تیر ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۱
«اصول نگارش ساده فارسي» براي فارسي‌آموزان

«اصول نگارش ساده فارسي»، نوشته دكتر غلامحسين غلامحسين‌زاده، به كوشش سازمان مطالعه و تدوين كتب علوم انساني دانشگاه‌ها (سمت) منتشر شد. اين کتاب، در واقع دنباله کتاب «جمله‌سازي ساده فارسي» است که پيش از اين براي فارسي‌آموزان عرب‌زبان تهيه و عرضه شده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در کتاب «جمله‌سازي ساده فارسي»، قواعد اصلي جمله‌هاي فارسي و اصول کلي آن توضيح داده شد و براي اينکه درک مفاهيم آن آسان‌تر باشد، به گونه‌اي که فارسي‌آموز مجبور نشود به طور همزمان، هم ذهن خود را به ترجمه متن مشغول کند و هم قواعد آن را بياموزد، ترجمه قواعد و همچنين تمرين‌ها به زبان عربي نيز ذکر شد.

بنابراين کسي که اين کتاب را مي‌خواند، اگر قبلا کتاب «جمله‌سازي ساده‌ فارسي» را خوانده باشد و تمرين‌هاي آن را حل کرده باشد، خواندن اين کتاب و فهميدن و ياد گرفتن مطالب آن برايش آسان‌تر خواهد بود.

در عين حال، متن کتاب به گونه‌اي تنظيم شده است که به طور مستقل و بدون مراجعه به کتاب جمله‌سازي نيز قابل مطالعه يا تدريس باشد و به همين منظور کوشش شده است، علاوه بر توضيح روشن و دقيق مفاهيم علمي، در پايان هر درس تمرين‌هايي ارايه شد تا يادگيري را عمق بخشد.

علاوه بر آن براي درک دقيق‌تر مفاهيم و قواعد کتاب، متن قواعد درس‌ها نيز به عربي ترجمه شده است؛ اگرچه توصيه نگارنده آن است که خواننده محترم جز در موارد بسيار ضروري به ترجمه عربي توجه نکند و بکوشد معنا را از اصل متن فارسي آن استنباط كند.

«اصول نگارش ساده فارسي»، در 200 صفحه و بهاي 25000 ريال در اختيار دانشجويان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها