جمعه ۱۰ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
خاطرات "روزگار عسرت" منتشر مي‌شود

خاطرات "هادي باغبان" يكي از سربازان آزاده دوران جنگ تحميلي عراق عليه ايران، در كتابي با عنوان "روزگار عسرت" گردآوري شده و به همت حوزه‌هنري استان مازندران، در دست چاپ است./

سيد ولي هاشمي، نويسنده اين اثر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، گفت: هادي باغبان كه مشغول گذراندن دوران خدمت سربازي در ارتش بوده، در سال 1367 به اسارت ارتش متجاوز صدام درمي‌آيد و پس از اقدام به فرار، در سخت‌ترين وضعيت نگهداري مي‌شود و حتي حق صحبت كردن با ديگران را نداشته است.

وي با اشاره به دشواري‌هاي تحمل اسارت در اين وضعيت، تصريح كرد: نام اين اسير توسط صليب سرخ ثبت نشده بود و سخت‌گيري‌ها به جايي ‌رسيد كه در زمان بازگشت آخرين كاروان آزادگان به ايران در سال 1369، عراقي‌ها قصد داشتند نام او را حتي از فهرستي كه از اسراي ايراني تهيه كرده بودند نيز حذف كنند.

مسوول دفتر ادبیات و پایداری حوزه‌هنری استان مازندران با تاكيد بر نگاه خاص هادي باغبان به مقوله اسارت تصريح كرد: او در روايت خود به نقد وضعيت اردوگاه‌هاي اسيران نيز پرداخته است.

هاشمي در پايان تصريح كرد: خاطرات اين آزاده دفاع مقدس كه به صورت تاريخ‌شفاهي نوشته شده در قالب كتاب "روزگار عسرت" توسط حوزه‌هنري استان مازندران در دست انتشار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط