سه‌شنبه ۷ تیر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶
ترجمه عربي «اطلس شيعه» با ويرايش جديد منتشر مي‌شود

دبير اجرايي كارگاه‌ نقد «اطلس شیعه» با اشاره به اينكه در جلسه اي منتقدان بخش‌هاي مختلف كتاب آراي خود را عنوان كردند، گفت: نويسنده كتاب در پايان جلسه با بيان اين كه ترجمه عربي اين اطلس تا چهار ماه آينده منتشر خواهد شد، از گنجاندن نقدهاي عنوان شده در اين اثر خبر داد._

سيدمسعود شاه‌مرادي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه اين نشست توسط گروه تاریخ دانشگاه اصفهان با همکاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار كرد: در اين نشست علاوه بر دكتر رسول جعفريان، نويسنده كتاب، كارشناسان حوزه تاريخ اسلام از كشور ايران و دو ميهمان از افغانستان و پاكستان  حضور داشتند و وضعيت شيعيان در مناطق گوناگون را كه در اين اطلس عنوان شده است، نقد و بررسي كردند.

وي با اشاره به اين كه بيش از 100 نفر در اين همايش يك روزه حضور داشتند، اظهار كرد: در اين برنامه دکتر محسن الویری، عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) با سخنراني درباره ساختار كلي كتاب، نقدهاي خود را عنوان كرد. دکتر سیداحمدرضا خضری، عضو هیات علمی دانشگاه تهران نيز‌ به نقد و بررسي مبحث تشيع در اندلس پرداخت و دکتر اصغر منتظرقائم، عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان، بخش تشيع در سنگال اين اثر را نقد و بررسي كرد.

وي حجت‌الاسلام علمداري، از روحانيون پاكستان را منتقد بخش تشيع در پاكستان اين اطلس و عبدالمجيد ناصري‌داوودي، از استادان تاريخ اسلام كشور افغانستان را از منتقدان بخش تشيع در افغانستان اين كتاب برشمرد.

دبير اجرايي اين برنامه با اشاره به ساير سخنرانان اين برنامه، دكتر رسول جعفريان، نويسنده كتاب را آخرين سخنران برشمرد كه با پذيرش برخي از مسايل عنوان شده، يادآور شد كه در ترجمه عربي اين اثر كه تا چند ماه آينده توسط ناشري عراقي(با همت نماينده آيت الله سيستاني در عراق) چاپ خواهد شد، نكات عنوان شده، اعمال خواهند شد.

وي در پايان يادآور شد: قرار است پ‍‍‍‍ژوهشگاه حوزه و دانشگاه مجموعه مقالات حاضران اين جلسه را در قالب كتاب منتشر كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها