جمعه ۳ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴
رونمایی از سایت هری پاتر

«جی.کی.رولینگ» دیروز پنجشنبه در مراسم آغاز به کار وب سایت «پاترمور» از دیجیتالی شدن 7رمان مجموعه داستان های هری پاتر و عرضه آنها در این سایت از ماه اکتبر (مهر) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از رویترز، وی در این مراسم به طور قاطع اعلام کرد هفتمین رمان مجموعه هری پاتر که سال 2007 توسط انتشارات بلومزبری در بریتانیا و موسسه چاپ و نشر اسکولاستیک در ایالات متحده آمریکا منتشر شده، آخرین بخش این مجموعه است و کتاب هشتم این مجموعه در راه نیست.

سرآمدن انتظار طولانی برای انتشار نسخه های الکترونیک این کتاب ها که تاکنون بیش از 400 میلیون نسخه چاپی آن در سراسر جهان به فروش رسیده، علاقه مندان فراوانی را به سوی این سایت اینترنتی خواهد کشاند.

رولینگ که 2سال روی این پروژه کار می کرد، گفت: این کتاب های دیجیتال با همکاری شرکت سونی و موسسه سینمایی برادران وارنر، از ماه اکتبر به چندین زبان منحصرا در سایت پاترمور برای انواع کتابخوان های الکترونیک قابل استفاده خواهد بود.

رونمایی از این سایت، 3 هفته پیش از نمایش دومین قسمت فیلم «هری پاتر و یادگاران مرگ» انجام شد. ثبت نام دراین سایت از 31 جولای (9 مرداد) روز تولد هری پاتر آغاز می شود و از اکتبر نیز پذیرای عموم است.

بسته شدن دفتر مجموعه داستان های «هری پاتر»،به مفهوم پایان دنیای این شخصیت نیست و«جی.کی.رولینگ» احتمالا در نظر دارد یک دایره المعارف از دنیای هری پاتر گردآوری کند که البته در این صورت، تمام عواید آن به موسسات خیریه تعلق می گیرد.

سایت «پاتر مور» در حال حاضر تنها نخستین رمان این مجموعه با نام «هری پاتر و سنگ جادو» را عرضه می کند. دومین رمان با عنوان«هری پاتر و تالار اسرار» نیز اوایل سال 2012 در این سایت قابل دسترسی است و سایر کتاب ها با عناوین «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر ومحفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و«هری پاتر و یادگاران مرگ» بر این سایت قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها