دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰
كتابي در تشريح مسايل مربوط به بانك‌ها و شركت‌ها

كارشناس بين‌الملل حوزه اعتبار اسنادي از تجديد چاپ كتاب «اعتبارات اسنادی در حقوق تجارت بين‌الملل» خبر داد و گفت: اين اثر ضمن شرح و تفسير کاملی از سازوکار و عملکرد اعتبار اسنادی، به تشريح کاربردهای عملياتی و مسايل مورد توجه بانک‌ها و شرکت‌ها می‌پردازد.\

سعيد حسني، مترجم اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: مخاطب با مطالعه کتاب «اعتبارات اسنادی در حقوق تجارت بين‌الملل» با تعريف، تاريخچه و ضرورت به‌کارگيری اعتبار اسنادی آشنا مي‌شود. در فصول نخستين اين اثر، سازوکار اعتبار اسنادی به زبان ساده و قابل فهم شرح داده شده و مزايا و ريسک‌های ناشی از اعتبار اسنادی بررسي شده‌اند.

وي ادامه داد: در اين نوشتار قوانين و مقررات ناظر بر اعتبار اسنادی از جنبه بين‌المللی و در سطح ملی ارايه شده و مقدمات نخستين پديدآوری اعتبار اسنادی اعم از قراردادهای مبنای اعتبار، فرم تقاضا و مندرجات آن، افراد ذیربط در اعتبار اسنادي و مسووليت هريک از آنها و انواع اعتبار از نظر موعد شرح داده شده‌اند.
 
وي تصريح كرد: مخاطب در ادامه اين اثر با نحوه شکل‌گيری اعتبار اسنادی و پيشرفت آن از مرحله گشايش تا پرداخت وجه و ترخيص کالا که مهم‌ترين مبحث آن اسناد و شرايط آنها در مقررات متحدالشکل اعتبار اسنادی UCP600 است، آشنا مي‌شود. مولف در اين بخش از كتاب، شرح کاملی از انواع اسناد اعتباري تقاضا شده در اعتبار را ارايه داده، نکات مهم آنها را يک به يک بر می‌شمارد. 

حسني يادآور شد: بررسی اعتبار اسنادی، مغايرت‌های اسنادی، عدم پذيرش اسناد و موضوعات مربوط به حل اختلافات، اصول بررسي اسناد، علت بروز مغايرت‌ها و رفع يا قبولی آنها، دلايل رد اسناد و رويکرد مقررات UCP600 از ديگر عناويني‌اند كه در اين اثر به چشم مي‌خورند.

كارشناس بين‌الملل حوزه اعتبار اسنادي بيان داشت: در فصل‌های پاياني، منافع شخص ثالث در اعتبار اسنادی، اعتبارنامه ضمانتی و موضوع کلاهبرداری و جعل در اعتبار اسنادی، عملکرد اعتبار عبارت قرمز، اعتبار قابل انتقال و اعتبار اتکايی شرح داده شده‌ و کليات اعتبارنامه ضمانتی که با وجود کاربرد بسيار آن در کشورهای مختلف، تاکنون در کشور ما جايگاه خود را نيافته، ارايه شده‌اند و در نهايت، شيوه‌های کلاهبرداری و روش‌های رايج جعل مطرح می‌شوند.

مترجم كتاب «اعتبارات اسنادی در حقوق تجارت بين‌الملل» در پايان گفت: شركت‌هاي بازرگاني، بانك‌ها و افرادي كه در امور تجارت بين‌الملل فعاليت مي‌كنند، مخاطبان اصلي اين كتاب را تشكيل مي‌دهند. 

چاپ دوم كتاب «اعتبارات اسنادی در حقوق تجارت بين‌الملل» اثر «رينهارد لنگريچ» با ترجمه سعيد حسني در شمارگان 1000 نسخه، 448 صفحه و بهاي 90 هزار ريال به تازگي از سوي انتشارات ميزان راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط