یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵
رويكرد نشر«افكار» در انتشار آثار داستاني نوقلمان بومي‌نويس

محسن فرجي، از رويكرد نشر «افكار» در چاپ آثار نويسندگان بومي‌نويس و دور از جريان‌هاي ادبي پايتخت، همراه با انتشار آثار نويسندگان صاحب‌نام خبر داد. به گفته فرجي، اصالت موضوعي و نگاه بومي نويسنده به مسايل اقليمي و فرهنگي، از مهم‌ترين معيارهاي گزينش این آثارند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، فرجي، دبير مجموعه «قصه نو» نشر افكار، در اين‌باره توضيح داد: مجموعه «قصه نو» نشر «افكار» علاوه بر انتشار آثار نويسندگان صاحب‌نام، ‌از فروردين سال گذشته(89) در پي آن است تا گروهي از نويسندگان جوان و نوقلم خارج از پايتخت و دور از جريان‌هاي ادبي روز را در حيطه داستان معرفي كند. در اين راستا بيش از هر چيز اصالت آثار و توجه نويسندگان به فضاي بومي و زيستي منطقه خود حايز اهميت است.

وي در ادامه با اشاره به چند اثر داستاني از برخي از اين نوقلمان كه هم‌اكنون مراحل اداري انتشار را سپري مي‌كنند، افزود: در حال حاضر چند مجموعه رمان و داستان كوتاه از اين مجموعه آماده انتشار و در حال چاپ داريم. رمان «سالي كه ماديان مي‌كشتند»، نوشته علي خوشتراش با حال و هواي روستاي لنگرود و با توجه به آداب و رسوم و آيين‌هاي مردم اين منطقه نوشته شده است. مجموعه داستان «سيگار كشيدن با نمرود» نيز اثري از حميد پارساست كه جغرافياي داستان‌هاي او در مناطق لرستان توصيف شده است. 

اين روزنامه‌نگار درباره دو مجموعه داستان ديگر نيز گفت: مجموعه داستان «نزديك‌تر بيا»، نوشته فاطمه خلخالي، با تمركز بر ويژگي‌هاي شهر مشهد و روستاهاي اطراف آن شكل گرفته است. همچنین «جن زيبايي كه از پترا آمد» مجموعه داستاني از علي كرمي است كه با محور قرار دادن مسايل امروز پايتخت و كافه‌نشيني نوشته شده است. نويسنده در اين داستان‌ها به برخي پديده‌هاي امروز زندگي شهري نگاهي طنز‌آميز داشته است. 

به گفته فرجي،‌ تجديد چاپ مجموعه آثار رضا جولايي و اثري از محمد بهارلو بام نام «بانوي نيل» نيز از ديگر فعاليت‌هاي جديد اين ناشر در مجموعه «قصه نو» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط