دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۱
بررسي آخرت و مرگ در متون ديني و فلسفي

نويسنده حوزه فلسفه، كتاب «آخرت از ديدگاه عقل و نقل و تاثير آن در زندگي انسان» را نوشت. او در اين اثر، مرگ و آخرت را با استفاده از متون ديني و فلسفه اسلامي بررسي كرده است./

دكتر محمدرضا حبيبي‌مهر در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: موضوعاتي كه براي تبيين موضوع آخرت به آنها پرداخته‌ام، بيش از همه به مرگ مربوط مي‌شوند. مرگ و حقيقت آن، روح و مرگ و آشنايي با آن و همچنين اصل تناسخ و ادله ابطال آن، از جمله موضوعات مورد بررسي در اين كتابند.

حبيبي‌مهر اين موضوعات را در حدود 160 صفحه و با استناد به مباحث فلسفي و قرآن و روايات بررسي كرده است. 

وي يادآور شد كه اين كتاب، پايان‌نامه كارشناسي ارشد او در رشته علوم قرآن و حديث است.

عضو هيات علمي دانشگاه آزاد شيراز با اشاره به علاقه‌اش به موضوع آخرت عنوان كرد: اكنون نيز تحقيقاتي درباره آخرت را در دست دارم كه اگر امكانش فراهم شود، براي چاپ آماده‌شان خواهم كرد. متاسفانه بزرگ‌ترين مشكل در سامان ندادن به اين پژوهش‌ها، گرفتاري‌ها زندگي است، اگرنه توانايي لازم براي انجام آن وجود دارد.

مدرس دانشگاه آزاد شيراز همچنين از ترجمه چند جلد از «مبادي العربيه» اثر رشيد شرطوني همراه با سوال‌هاي چندگزينه‌اي و نگارش كتاب «تحقيق حول النفس» به زبان عربي خبر داد و گفت: به دليل گرفتاري و همچنين مشكلاتي كه در توزيع كتاب به‌ويژه در شهرستان‌ها وجود دارند، از آماده كردن و سپردن اين آثار به ناشر تعلل مي‌كنم. 

وي از احتمال سپردن اين كتاب‌ها به انتشارات «لوزا»ي شيراز خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط