دوشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۲

«دونا لئون» نویسنده آمریکایی این هفته با رمان «از روی صداقت و اعتقاد» از خانه سی ام به خانه نخست جدول پرفروش ترین رمان های هفته در آلمان صعود کرد و صدر جدول را در اختیار گرفت.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از اشپیگل، رمان «از روی صداقت و اعتقاد» با ترجمه «ورنر اشمیتز» در 320 صفحه در ماه جاری در انتشارات سوییسی دیوژنس منتشر شده و از سری رمان های «کمیسر برونتی» است. کمیسر «برونتی» شخصیتی پلیسی است که این جنایی نویس آمریکایی او را درگیر ماجراهای جنایی گوناگونی می کند و به این ترتیب داستان های تازه ای را با محوریت او تقدیم خوانندگان می سازد. 

در تازه ترین رمانی که از این نویسنده وارد فروشگاههای کتاب آلمانی زبان شده، ونیز در فصل تابستان به تصویر کشیده است. این شهر زیبای کشور ایتالیا می تواند در تابستان بسیار گرم باشد. تا آن جا که مردم برای گذراندن تعطیلات از گرما به کوه های خوش آب و هوای سردسیر پناه ببرند. اما این مساله در مورد کمیسر داستان ما صادق نیست زیرا پیدا شدن یک جسد و شک و ظن های مربوط به آن یک ماجرای جنایی دیگر را پیش پای این کمیسر قرار می دهد. 

«دونا لئون» متولد 28 سپتامبر 1924 در نیوجرسی ، تحصیلکرده رشته های زبان و ادبیات انگلیسی است. او در شهرهای سی ینا و پروجا به تحصیل خود ادامه داده و بعد به عنوان راهنمای تور در رم و سپس به عنوان نویسنده متن های تبلیغاتی در لندن فعالیت کرده است. شهر ونیز از سال 1981 محل اصلی زندگی این نویسنده است. او در سال 1992 نخستین رمان خود با عنوان «فینال ونیزی» را منتشر کرد که درست پس از این رمان ایده خلق شخصیت کمیسر «برونتی» به ذهن او راه یافت و از آن سال به بعد او هر سال کتاب تازه ای در مورد این کمیسر موفق روانه بازار می کند که این کتاب ها در کشورهای آلمانی زبان از طرفداران زیادی برخوردارند. 

جدول این هفته پذیرای یک رمان تازه دیگر نیز بود. این رمان که «پشتیبان» نام دارد نوشته «فولکر کلوپفل» و «میشاییل کوبر» دو نویسنده آلمانی است که در 400 صفحه در انتشارات «پیپر» منتشر شده است و مکان چهارم جدول را در بدو انتشار به خود اختصاص داده است. داستان این رمان در مورد یک گنج افسانه ای است که زیر ویرانه های قلعه کالدن پیدا شده و اکنون برای نمایش آن در سراسر جهان نمایشگاه هایی برپا می شود. در این میان برای حفاظت از این گنج بسیار ارزشمند یک گروه حفاظت تشکیل می شود، اما در نهایت یک مشکل تازه برای یکی از افراد پدیدار می شود و آن ماجرای قتل پیرزنی است که ابتدا مرگ او به عنوان مرگ طبیعی عنوان شده ولی حالا باید چگونگی مرگش فاش شود..... 

«مایکل کوبر» متولد 1973 در «کمپتن» است. او که معلم زبان های آلمانی و فرانسوی است، از دوران مدرسه با «فولکر کلوپفل» آشنا شد. «کلوپفل» در سال 1971 در «کمپتن» متولد شده و در عرصه مطبوعات مشغول کار است. این دو دوست که به عنوان نویسنده نیز همکار هم شده اند، پس از موفقیت غیرمنتظره رمان «میلچ گلد» خود دومین رمان جنایی شان را با محوریت کمیسر «کلوفتینگر» منتشر کردند که حاصل آن جایزه تشویقی هنری بایرن در سال 2005 در بخش ادبیات بود. 

در هفته ای که گذشت رمان های زیباترین خطای زندگی من و اقدام در مکان های دوم و سوم جای داشتند و خانه های چهارم تا دهم را ضربه کاری، مارینا، سونیا، پادشاه سالخورده در تبعیدگاهش ، برای عجله کردن وقت ندارم و هرکس به تنهایی برای خودش می میرد در اختیار داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها