سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۰
نظام امامت و رهبري در روايات معصومين(ع)

چاپ نخست كتاب «نظام امامت و رهبري» تاليف حضرت آيت‌الله ‌العظمي لطف‌الله صافي گلپايگاني از سوي انتشارات مسجد مقدس جمكران منتشر و روانه بازار نشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر كه ششمين كتاب از سلسله مباحث امامت و مهدويت است، به 16 پرسش درباره امامت حضرت بقية‌الله الاعظم(عج) پاسخ مي‌دهد.

شناختن و دانستن مفهوم و معناي صحيح دعوت و اصطلاحات هرمكتبي در قبول يا رد آن دخالت تمام دارد و بسا كه همان تعريف صحيح و شناساندن درست در توجيه و واداشتن به باور و ايمان به آن كفايت كند و آنان را كه ذهني صاف و روشن و پاك از تعصب و لجاجت داشته باشند، از خواستن دليل ديگر بي‌نياز كند.

بر اساس مطالب كتاب، مفاهيم و اصطاحات و تعريفات دعوت اسلام كه در قرآن مجيد و احاديث شريفه وارد شده است، اين ويژگي را دارند. اسلام، توحيد، نبوت، عدل، امامت، معاد و ساير الفاظ و اصطلاحات اسلامي در قرآن مجيد و حديث، چنان تعريف و تفسير مي‌شوند كه خود به خود باور آفرين اند.

در اين اثر درباره امامت حضرت بقية‌الله، مهدي موعود، حجة‌‌بن ‌الحسن العسكري(عج) و نقش سازنده عقيده به امامت آن حضرت، به طور فشرده توضيحات و مطالبي به صورت چند پرسش و پاسخ در اختيار علاقه‌مندان گذاشته شده است  و اضافه مي‌شود كه رسميت يافتن حكومت شرعي و نظام اسلامي به اجراي احكام سياسي و عدالت اسلام به تعهد و قبول پذيرش مردم از نظام امامت ارتباط دارد؛ لذا نشناختن امامت و امام زمان و نبودن در اين نظام الهي مساوي است با بودن در نظام جاهليت و رژيم‌هاي غير اسلامي، چنان‌كه در حديث شريف نبوي معروف است: «من مات و لم يعرف امام زمانه مات ميتة جاهلية؛ هركس بميرد در حالي كه امام زمان خويش را نشناخته باشد، به مرگ جاهليت مرده است.»

در انتهاي اين اثر علاوه بر پاسخگويي به 16 پرسش درباره امامت حضرت خاتم اوصياء(عج)، چهار تعليقه نيز به چاپ رسيده است.

چاپ نخست كتاب «نظام امامت و رهبري» در شمارگان 2000 نسخه، 112 صفحه و بهاي 12000 ريال راهي بازار نشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط