پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۶
اولویت نمایشگاه کتاب تقويت نگاه فرهنگی است

مدیر مسوول انتشارات ناقوس، ناشر کتاب‌های مهندسی و رایانه با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب نباید به مکانی صرف برای فروش کتاب تبدیل شود، افزود: تقویت نگاه فرهنگی باید از اولویت‌های برپایی نمایشگاه کتاب باشد._

جلال تجملی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: به دلیل پاره‌ای مشکلات در بازار نشر کتاب، برخي ناشران، نمایشگاه کتاب را مکانی صرف برای فروش کتاب به حساب می‌آورند و این با هدف نهایی نمایشگاه در راستای تقویت فرهنگ کتابخوانی و ترویج آن میان اقشار مختلف جامعه تعارض دارد.

وی با اشاره به اینکه انتشارات ناقوس 473 عنوان كتاب در حوزه‌های مهندسی و رایانه به نمایشگاه آورده است، افزود: 99 عنوان از این کتاب‌ها چاپ نخست و سایر آثار تجدید چاپ است.

وی استقبال از کتاب‌های حوزه رایانه را در نمايشگاه مطلوب ارزيابي كرد و گفـت: یکی از ویژگی‌های آثار این حوزه داشتن مخاطب عام و خاص با هر گرایش است. 

تجملی با بیان اینکه انتشار کتاب‌های درسی و دانشگاهی دو برابر كتاب‌هاي عمومی است، توضیح داد: با این وجود بازار کتاب‌های عامه‌‌پسند چون «طراحی گرافیک» پررونق‌تر است.

مدیر مسوول انتشارات ناقوس با تاکید بر اینکه در روزهای ابتدایی نمایشگاه از کتابخانه‌ها و نهادهای دولتی برای خرید کتاب به این غرفه مراجعه کردند، توضیح داد: یکی از ویژگی‌های چیدمان غرفه این انتشارات قفسه‌بندی متمایز کتاب‌های عمومی و دانشگاهی است و متقاضیان می‌توانند کتاب‌های مورد نظرشان را از قفسه‌ها انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه آثاری با موضوعات «اتوکت»، «فتوشاپ» و «گرافیک» استقبال بیشتری از سوی عموم دارد، یادآور شد: تخفیف این انتشارات برای مراکز و نهادها 40 درصد، دانشگاه‌ها 25 تا 30 درصد و عموم 10 تا 25 درصد است.

آثار جدیدی چون «اندیشه‌های یک هکر»، «نرم‌افزارهای سیستم»، «آژاکس»، «ویندوز ویستا»، «بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای سایت‌های مبتنی بر phd» و «طراحی گرافیک» از جمله آثار جدید انتشارات ناقوس در این دوره از نمایشگاه کتاب است.

بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 24 اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها