شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸
اعلام برنامه‌هاي انتشارات شورا در نمايشگاه كتاب

انتشارات شورا با هدف ترويج فرهنگ تحقيق و پژوهش در ميان دانش‌آموزان، علاوه بر ارايه آثار مكتوب در بيست ‌و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، برنامه‌ها و نشست‌هاي ويژه‌اي را در حوزه پژوهش دانش‌آموزي برگزار خواهد كرد.

فتح‌الله فروغي، مدير مسوول انتشارات شورا، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب اظهار داشت: انتشارات شورا به عنوان نخستين ناشري كه اقدام به توليد كتاب‌هاي پژوهش دانش‌آموزي كرده است، با هدف ارتقاي فرهنگ پژوهش در ميان دانش‌آموزان، در كنار ارايه آثار مكتوب در نمايشگاه كتاب تهران، برنامه‌هاي ويژه‌اي با محتواي توليد كتاب‌هاي آموزشي مناسب و پژوهش محور برگزار خواهد كرد.

وي ادامه داد: اين انتشارات در سالن 34 A  غرفه 55 در روزهاي دوشنبه(19 ارديبهشت) و چهارشنبه(21 ارديبهشت) از كارشناسان حوزه آموزش و پرورش دعوت كرده است تا با حضور در يك گردهمايي، به بررسي نيازهاي آموزشي مدارس بپردازند.

مديرمسوول انتشارات شورا با بيان اين كه كتاب آموزشي مناسب، كتابي است كه در راستاي اهداف آموزش و پرورش توليد شود، تصريح كرد: غرفه انتشارات شورا از حضور مولفان و كارشناسان حوزه آموزش و پرورش برخوردار خواهد شد تا به تبادل تجربيات خويش در حوزه توليد كتاب‌هاي آموزشي بپردازند و نيازها و اهداف آموزش و پرورش در اين حوزه را بيان كنند.

فروغي يادآور شد: ثبت‌نام از 100 دانش‌آموز دوره راهنمايي تحصيلي (50 دانش‌آموز پسر، 50 دانش‌آموز دختر) براي شركت در كلاس‌هاي تابستاني «آموزش پژوهش» از ديگر برنامه‌هاي انتشارات شورا در بيست‌ و چهارمين نمايشگاه كتاب تهران محسوب مي‌شود.

وي عنوان داشت: شركت در كلاس‌هاي تابستاني «آموزش پژوهش» به اين صورت است كه مسوولان پس از امتحانات پايان دوره، با دانش‌آموزان علاقه‌مندي كه در نمايشگاه كتاب تهران براي شركت در اين كلاس‌ها ثبت نام كرده‌اند، مشروط به بالا بودن معدل‌شان، تماس مي‌گيرند و دانش‌آموزان در دو روز كه يكي ويژه پسران و ديگري ويژه دختران است، در يك واحد آموزشي كه مكان آن متعاقبا اعلام خواهد شد، كارشناسان حضور خواهند داشت و به آموزش پژوهش دانش‌آموزي مي‌پردازند.

مديرمسوول انتشارات شورا اظهار داشت: در اين كلاس‌ها كتاب «كار و تمرين پژوهش» در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرد. مطالعه اين كتاب‌ها به دانش‌آموزان كمك مي‌كند در موضوعات مختلف پژوهش كنند.

فروغي در پايان گفت: انتشارات شورا در حال آماده‌سازي كتاب «راهنماي پژوهش» است. اين اثر به عنوان راهنمايي براي آموزش پژوهش به دانش‌آموزان در اختيار معلمان و گروه‌هاي آموزشي به ويژه پژوهش‌سراهاي آموزشي قرار خواهد گرفت.

بيست ‌و چهارمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران از 14 تا 24 ارديبهشت 90 در مصلاي بزرگ امام خميني(ره) تهران برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط