یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
داستان فانتزی تازه‌ای از نیل گی‌من به ایران می‌آید

داستان فانتزی «آد و غول‌های یخی»، اثر نیل گی‌من، نویسنده انگلیسی آثار علمی‌تخیلی، برای نوجوانان ایران به فارسی ترجمه شد و در ایران منتشر می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب را فرزاد فرید به فارسی ترجمه کرده و ترجمه او توسط موسسه انتشاراتی «کتاب پنجره» روانه بازار کتاب ایران می‌شود. 

این اثر یکی از تازه‌ترین کتاب‌های گی‌من است. وی در سال ۲۰۰۸ میلادی این کتاب را با نام اصلی «Odd and the Frost Giants» نوشته و منتشر کرده و طی آن داستانی از اروپای شمالی در عهد باستان را روایت می‌کند.

نویسنده در این اثر داستان یک نوجوان به اسم آد را روایت می‌کند. آد که از یک پا می‌‌لنگد، زندگی را برای خود دشوار می‌بیند. پدر او که چوب‌بری ساده بوده در یک نبرد با «وایکنیگ»ها غرق شده و حالا مادرش با مردی چاق و بی‌نزاکت ازدواج کرده است. عاقبت در زمستانی که به شکلی غیرمعمول طولانی شده است، آد آزارهای ناپدری خود را برنمی‌تابد و از روستای‌شان به جنگل می‌گریزد. او در جنگل به خرسی که در دام افتاده برخورد می‌کند و او را آزاد می‌کند. در این فرآیند با یک عقاب و یک روباه هم آشنا می‌شود. اما به زودی می‌فهمد این جانوران، از حیوانات عادی نیستند و ماجراهایی میان آن‌ها پیش می‌آید.

نیل گی‌من (زاده ۱۰ نوامبر ۱۹۶۰) نویسنده انگلیسی سبک‌های علمی‌تخیلی و خیال‌پردازی، از جمله چند داستان مصور بلند است. او که با یک آمریکایی ازدواج کرده، در حال حاضر در این کشور ساکن است.

وی در سال ۲۰۰۲ برنده جایزه‌های «هوگو» و «نبولا» و در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه «برام استوکر» شده‌است. از آثار او می‌توان به «گرد ستاره»، «خدایان آمریکایی»، «شب بی‌پایان» و «مرد معجزه‌گر» اشاره کرد. در سال‌های اخیر ترجمه چند اثر داستانی او به فارسی موجب شده این نویسنده در میان نوجوانان ایران هم طرفدارانی پیدا کند.

از بین آثار وی «هیولا»، «کتاب گورستان»، «کورالاین» و «نولت» به فارسی ترجمه شده‌اند.

«آد و غول‌های یخی» با ترجمه فرزاد فرید و به صورت مصور، توسط انتشارات «کتاب پنجره» در ایران منتشر می‌شود. تصویرگری این کتاب بر عهده «برت هلکویست» بوده است.

نسخه فارسی این کتاب برای نوجوانان گروه‌های سنی «جیم» و «دال» مناسب تشخیص داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط