یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
كتابيار جايگزين مناسبي براي كتابدار مدرسه نيست

رييس انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني با ابراز ناخرسندي از استفاده از دانش‌آموزان كتابيار به عنوان كتابداران مدارس گفت: كتابيار در كنار كتابدار معنا مي‌يابد و حذف كتابداران مدارس نابجا و غيرمنطقي است.\

دكتر سعيد رضايي شريف‌آبادي با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) گفت: با وجود درخواست‌هاي مكرر هيات رييسه انجمن كتابداري براي ملاقات با وزير آموزش و پرورش درباره حذف پست كتابداران مدارس هنوز پاسخي از دفتر وزير داده نشده است. حذف كتابداران مدارس و استفاده از دانش‌آموزان كتابيار غيرمنطقي است. مانند اينكه پليس‌ياران را جايگزين پليس راهنمايي و رانندگي كنيم. پليس‌يار در كنار پليس معنا مي‌يابد و جايگزين آن نيست.

رييس انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني افزود: به زودي در نشستي علمي با حضور اعضاي هيات علمي گروه‌هاي كتابداري مساله كتابياران مدارس بررسي مي‌شود.

وي همچنين در معرفي برنامه‌هاي امسال انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني گفت: با توجه به اينكه انجمن كتابداري در رده «د» انجمن‌هاست و مي‌تواند نشريه علمي و پژوهشي داشته باشد، امسال راه‌اندازي نشريه مستقل را در دستور كار داريم. اكنون اين انجمن با همكاري پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران (ايران داك) نشريه منتشر مي‌كند.

رضايي شريف‌آبادي افزود: آبان امسال همايش بين‌المللي مباني نظري و فلسفي كتابداري با همكاري انجمن، كتابخانه ملي و دانشكده كتابداري دانشگاه تهران برپا مي‌شود.

وي گفت: در دوره مديريت جديد انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني، افزايش تعامل با اعضاي هيات علمي دانشگاه‌ها در دستور كار قرار گرفته است. در اين راستا 31 فروردين مجمع عمومي انجمن كتابداري با حضور اساتيد دانشگاه‌هاي سراسر كشور برپا مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها