یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
«خاتم عشق» پرده از ريشه‌هاي اسلام‌هراسي بر مي‌دارد

نويسنده و محقق حوزه معارف قرآني از تاليف كتابي با عنوان «خاتم عشق» خبر داد كه نخستين ‌بخش مجموعه چهار جلدي «سير تطور ذهنيت خاورشناسان و غربيان درباره پيامبر اعظم(ص)» به شمار مي‌آيد و قرار است از سوي انتشارات سروش منتشر شود.

حجت‌الاسلام سيدمجيد پورطباطبايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين خبر اظهار داشت: در نخستين بخش اين مجموعه، آنچه خاورشناسان و غربيان طي چهار تا پنج قرن به ويژه پس از رنسانس به صورت منفي و مثبت درباره رسول خدا(ص) عنوان كرده‌اند را گردآوري و عنوان كرده‌ام. البته جنبه توصيفي بر مطالب اين بخش غلبه دارد.

وي با اشاره به اين كه بخش‌هاي بعدي اين مجموعه به نقد و بررسي طور ذهنيت خاورشناسان و غربيان درباره پيامبر اعظم(ص) اختصاص دارد، گفت: بخش دوم از زمان تولد تا هجرت نبي اكرم اسلام(ص) و بخش بعدي به مطالبي كه به دوره زماني هجرت رسول(ص) تا غدير مربوط مي‌شوند، اختصاص دارند و بخش پاياني اين كتاب نيز موضوعاتي را مربوط به دوره زماني غدير تا زمان رحلت حضرت محمد(ص) عنوان مي‌كند. 
 
عضو هيات علمي گروه علوم قرآني مركز فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، قشر فرهيخته جامعه به‌ويژه محصلان و فارغ‌التحصيلان مقطع كارشناسي ارشد و همچنين طلاب سطح سه را مخاطبان اصلي اين اثر تخصصي برشمرد و گفت: يكي از دلايلي كه تصميم به تدوين اين اثر گرفتم، آن بود كه نشان دهم بحث اسلام هراسي و قرآن‌سوزي، ريشه در تاريخ 400 تا 500 ساله‌ دارد، تاريخي كه در آن خاورشناسان مطالعات خود را درباره اسلام‌شناسي با هجمه‌هايي به اسلام آغاز كردند.

وي تبيين اين موضوع كه بخش عمده اين تهاجمات خاورشناسان و نوع هجمه‌هاي آنها معطوف به شخصيت رسول خدا(ص)، قرآن كريم و اسلام است را هدف اصلي نگارش اين اثر توصيف كرد و يادآور شد: در اين مسير ضمن بيان هجمه‌ها و خدشه‌هايي كه آنان در طول مطالعات و تاريخ خود وارد كرده‌اند، پاسخ‌هايي را نيز به اين تهاجمات ارايه داده‌ام.

قرار است انتشارات سروش «خاتم عشق» و مجموعه «سير تطور ذهنيت خاورشناسان و غربيان درباره پيامبر اعظم(ص)» را منتشر كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط