دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹
قیام امام خمینی(ره) موجب وحدت کلمه میان امت اسلامی شد

لرستان - مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه پس از نهضت ۱۵ خرداد غرب تلاش کرد که زمام امور را در دست بگیرد، گفت: با قیام امام خمینی(ره)، تمام امت اسلامی و مردم وحدت کلمه پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، حجت‌الاسلام رحمانی نیشابوری ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت قیام ۱۵ خردادماه در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد به بیان ویژگی‌های نهضت 15 خرداد پرداخت و نگاهی اجمالی به همراهان امام در این قیام داشت و در پایان جایگاه  قیام 15 خرداد از منظر آیات و روایات را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام رحمانی نیشابوری با بیان اینکه به سهم خود از ویژگی‌های مردم لرستان تقدیر می‌کنم افزود: وجود 6551 شهید در لرستان، بصیرت بالای مردم استان، روحیه ولایت‌مداری که در این استان از قدیم‌الایام حاکم بوده، رزمندگان همه فن حریف که در همه جا حاضر و تربیت شده در دامن مادران این خطه هستند و هر جا قائله‌ای بوده رزمندگان خطه لرستان حاضر بوده‌اند جای قدردانی دارد.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه 15 خرداد پیوند وسیعی با عاشورا دارد، عنوان کرد: شعارهای 15 خرداد، شعارهای عاشورایی بوده و اکنون نیز همان شعار ادامه دارند و این خود پیام‌های بسیاری دارد.

حجت‌الاسلام رحمانی نیشابوری با بیان اینکه در زمان قیام 15 خرداد، شعار دنیای عاری از دین و شعار افول دین مطرح بود، بیان کرد:  امام خمینی (ره) احیاگر دین شد و در این شرایط قیام کرد و یکی از القابی که از سوی غرب به امام خمینی (ره) داده شد، احیاگر دین بود؛ چرا که  دین به عنوان افیون جامعه مطرح شده بود.

وی یکی از عوامل اصلی موفقیت نهضت امام را ویژگی‌های شخصیتی امام خمینی (ره) عنوان کرد و افزود: به تعبیر آیت‌الله علامه امینی، امام خمینی (ره) ذخیره الهی است.
 
حجت‌الاسلام رحمانی‌نیشابوری گفت: پس از نهضت ۱۵ خرداد غرب تلاش کرد تا بتواند نهضت را در نطفه خاموش کند و زمام امور را در دست بگیرد؛ اما انقلابیون با راهبری امام خمینی (ره) این اقدام را بی‌نتیجه گذاشتند و با قیام امام (ره)، تمام امت اسلامی و مردم وحدت کلمه پیدا کردند.

 وی با بیان اینکه هدایت جریان انقلاب، قبل از پیروزی، بر عهده رهبر معظم انقلاب بود، عنوان کرد: خط فکری که ایجاد می‌شد در سراسر کشور به عنوان جریان انقلابی از سوی ایشان گسترش می‌یافت‌.

رحمانی نیشابوری اظهار کرد: نهضت 15 خرداد ریشه در آیات و روایات دارد که برخی از این روایات در منابع اهل سنت و منابع شیعه آمده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها