پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان/ فیلم «مادر» به ژاپن رفت

کردستان _ یکصدوشانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تقویت و ترویج حجاب و عفاف به ریاست نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان در این جلسه اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری سهم عمده ای در ترویج وگسترش عفاف و حجاب در جامعه داشته است.
علی اصغر دریایی افزود: برنامه های ارزشی از جمله جایزه شهیده فاطمه اسدی، همایش منطقه ای شعر مرد میدان به یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، اکران همزمان چهل ویکمین جشنواره فیلم فجر و جشن یاس نبوی به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) که با تجلیل از بانوان موفق در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و کارآفرینی از جمله مهمترین این برنامه ها بود.

دبیراجرایی ششمین جشنواره مولودی خوانی رضوی(هه تاو) منصوب شد

طی حکمی از سوی علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان مسعود مرادی به عنوان دبیراجرایی ششمین دوره جشنواره مولودی خوانی رضوی (هه تاو) منصوب شد.
ششمین دوره جشنواره مولودی خوانی رضوی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع) در نیمه دوم خرداد ماه سال جاری در خانه کرد سنندج با حضور گروه ها مطرح مولودی خوان و مداح از سراسر کشور برگزار می شود.

دهگلان میزبان پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای لیلاخ

پنجمین جشنواره ملی موسیقی آواها و نواهای لیلاخ به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت با حضور استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جمعی از مسئولان شهرستان دهگلان و مردم و هنرمندان از سراسر استان در پارک لاله دهگلان برگزار شد.
مادر از کردستان به ژاپن رفت

فیلم «مادر» به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان و نویسندگی و کارگردانی «آرمین پورمحمد» به سی وچهارمین دوسالانه فیلم وعکس «نیکون» ژاپن راه پیدا کرد.

با اعلام راه یافتگان بخش مسابقه فیلم کوتاه  سی وچهارمین جشنواره بین المللی دوسالانه فیلم وعکس نیکون در کشور ژاپن که با موضوع «گام های بعدی» برگزار می‌شود، فیلم کوتاه «مادر» به کارگردانی «آرمین پورمحمد» براساس انتخاب هیئت داوران این جشنواره که متشکل از هنرمندان و اساتیدی از چند کشور دنیا بوده است به بخش نهایی و رقابتی این جشنواره راه پیدا کرد.
 
این فیلم کوتاه داستانی که روایتگر تلاش فرزندی است تا نابینا شدن خود بر اثر جنگ را از مادر پیرش پنهان کند، پیش از این در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه ای نیز حضور داشته است موفق شد به جمع 26 اثر راه یافته بخش نهایی جشنواره نیکون ژاپن راه پیدا کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها