دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲
رونمایی از 5 عنوان کتاب دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر 5 عنوان کتاب حوزه ادبیات پایداری رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)سرهنگ امیرعباس آسمند در نشست خبری  افزود: مبارز بی تفنگ، چشم شیشه‌ای ،جرعه‌ای از مکتب عشق، زیر دید دشمن و از منبر تا سنگر عنوان این کتاب‌ها است.

آسمند گفت: کتاب «شر ابتذال نیست» و «تمام کودکیهایم» نیز 7 خردادماه رونمایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به روند تدوین دانشنامه دفاع مقدس گفت: تاکنون 62 جلسه با حضور کارشناسان، فرماندهان، رزمندگان استان برگزار شده است و 312 مدخل در حوزه شهدا و اشخاص ، نظامی و جغرافیایی و فرهنگی و اجتماعی  مشخص شده است.

سرهنگ آسمند ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای این دانشنامه 300 میلیون تومان بود که  توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده شده است.

وی گفت: دانشنامه در 2 جلد تدوین می شود و تاکنون 192 مدخل آن آماده شده است.
آسمند ابراز امیدواری کرد: کار تدوین این دانشنامه  تا پایان سال 1403 به اتمام برسد.

وی درباره عملکر د این دستگاه نیز گفت: سال گذشته استان در تولید کتاب تاریخ شفاهی با 8 عنوان کتاب در بین استان‌ها رتبه دوم را به دست آورد و در تولید کتاب اسنادی  با 6 عنوان کتاب رتبه اول کشور را کسب کرد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآوری کرد: این اداره کل با انتشار 61 عنوان کتاب در موضوع دفاع مقدس در بین استانها گروه ب جایگاه اول را کسب کرد.

وی گفت: به مناسبت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر 125 عنوان برنامه در شهرستان‌های استان انجام می‌شود.
از سال 94 تاکنون بعد 277 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان تولید شده است.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها