شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۷
تحلیل سینمای آرنوفسکی کتاب شد

انتشارات نقد فرهنگ با ۷ عنوان کتاب جدید هنری به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ آمد که بیشتر در زمینه فلسفه و هنر و تقابل بین این دو است.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات نقد فرهنگ با ۷ عنوان کتاب جدید هنری به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ آمد که بیشتر در زمینه فلسفه و هنر و تقابل بین این دو است.
 
کتاب «از فلسفه تا هنر؛ در جست‌وجوی پلی میان نظر و امر هنری» مجموعه گفت‌وگوهایی با ناصر فکوهی، بیژن عبدالکریمی، سیدجواد میری، حمیدرضا شعیری، حسن اکبری بیرق، قطب‌الدین صادقی، منوچهر صدوقی سها، سودابه فضائلی، نصرالله قادری، فریدون جنیدی و چند تن دیگر درباره فلسفه هنر است که این گفت‌وگوها به‌کوشش معصومه و بهاره بوذری جمع‌آوری و تدوین شده است.
 
کتاب «چرنوبیل: دروغ برای حقیقت؛ شوروی چگونه آمریکا نشد» درباره سریال چرنوبیل نتفلیکس است که به تاریخچه این اتفاق و تحریف در این فیلم می‌پردازد. این کتاب به‌همت کمال‌الدین دعایی نگاشته شده.
 
«فیلم‌های جان کاساوتیس؛ پراگماتیسم، مدرنیسم و سینما» از ری کارنی، به تحلیل فیلم‌ها و مکتب سینمایی جان کاساوتیس پرداخته که به‌دست رضا خلیلی ترجمه شده است.
 
کتاب «صحبت به زبان میل» به شناخت ذائقه مخاطب کمک می‌کند؛ کاری که کارل درایر در آن حرفه‌ای است. این کتاب نیز از ریموند کارنی است و مترجم آن رضا خلیلی است.
 
«روبرتو روسلینی؛ به‌انضمام مقاله‌ای از ژاک رانسیر: بدن‌های در حال سقوط» کتاب دیگر این نشر است که نویسنده آن پیتر بوندانلا و مترجم آن رضا خلیلی است.
 
کتاب «جایگاه دین در سینمای دینی پس از انقلاب» همان‌گونه که از عنوانش مشخص است به تحلیل سینمای دینی و اعتقادی کشور می‌پردازد که به‌دست محسن گودرزی نوشته شده.
 
«واکاوی شخصیت‌پردازی در سینمای دارن آرنوفسکی» به شخصیت‌پردازی این کارگردان قدرتمند در سینمای خود می‌پردازد. عموم تمرکز این کتاب بر فیلم‌های «مرثیه‌ای بر یک رؤیا» و «قوی سیاه» است که به‌همت بهزاد اسدی و سعید یزدانی نوشته شده است.
 
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها