یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
«شرق‌شناسی» ادوارد سعید در نمایشگاه کتاب پرفروش شد

انتشارات امیرکبیر چاپ جدید کتاب «شرق‌شناسی» به قلم ادوارد سعید با ترجمه لطفعلی خنجی را از پرفروش‌های روزهای پایانی این غرفه اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،انتشارات امیرکبیر چاپ جدید کتاب «شرق‌شناسی» به قلم ادوارد سعید با ترجمه لطفعلی خنجی را از پرفروش‌های نمایشگاه کتاب 1402  اعلام کرد.

در پژوهش حاضر، در سه فصل سیر تحولات مقوله «شرق‌شناسی»، تاریخچه آن، شرق‌شناسان برجسته، جریان شرق‌شناسی در برخی کشورها و وضعیت کنونی آن بررسی و تشریح شده است. در فصل نخست ذیل عنوان «دامنه شرق‌شناسی» اطلاعات کلی درباره زوایای مختلف موضوع اعم از تجربیات تاریخی و دیدگاه‌های فلسفی و سیاسی به دست می‌دهد.

در فصل دوم که ساختارها و تجدید ساختارهای شرق‌شناسانه عنوان گرفته، پژوهنده بر آن است تحولات شرق‌شناسی نوین را، از طریق یک توصیف زمانی و تاریخی وسیع، و نیز توصیف یک رشته ابزار مشترکی که در آثار شاعران، هنرمندان و محققان مهم این رشته وجود دارد، پی‌گیری کند.

در فصل سوم با عنوان «شرق‌شناسی معاصر» نفوذ و توسعه عظیم دامنه استعمار در مشرق زمین که اوج آن جنگ جهانی دوم است بررسی و تشریح می‌شود.

همچنین در این فصل به روند جایگزینی سلطه امریکا و حذف سلطه انگلیس و فرانسه اختصاص دارد که در ان یک طرح کلی از واقعیات فکری و اجتماعی شرق‌شناسی معاصر در ایالات متحده امریکا به دست می‌دهد. صفحات پایانی کتاب به یادداشت‌های مولف اختصاص دارد.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی  در ketab.ir برگزار شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها