پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۱
اجرای بیش از ۱٠٠ عنوان برنامه فرهنگی در کردستان

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت در کردستان از اجرای بیش از 100 عنوان برنامه فرهنگی همزمان با دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها از 31 اردیبهشت در کردستان آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  در سنندج، بهزاد کیامهر ظهر پنجشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های دهه کرامت در کردستان اظهار کرد: ستاد دهه کرامت با محوریت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان در استان تشکیل و دبیرخانه ستاد با محوریت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کار خود را آغاز کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در استان افزود: حضور کاروان بیرق رضوی از ششم خرداد به مدت پنج روز در شهرهای سنندج، مریوان، کامیاران، قروه و بیجار و حضور این بیرق در جشن‌های دهه کرامت از جمله برنامه‌های دهه کرامت در کردستان است.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان عنوان کرد: همچنین جشن روز دختر به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در سالن آزادی سنندج با حضور اقشار مختلف مردمی، با همکاری دستگاههای مختلف برگزار می‌شود.
 
دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت در کردستان همچنین بیان کرد: برگزاری همایش منطقه‌ای شعر شمیم رضوی در سریش‌آباد با حضور شاعران ۶ استان کشور برگزار می‌شود که در کنار این همایش برنامه‌هایی شامل برگزاری مسابقات خوشنویسی و نقاشی اجرا خواهد شد.
 
کیامهر اضافه کرد: تجلیل از دختران موفق در شهرهای مختلف، برگزاری جشن‌ ولادت حضرت امام رضا(ع)، برگزاری جشن روز دختر در پارک ۱۵ خرداد بیجار، همایش تجلیل از دختران نمونه و موفق فرهنگی، هنری، علمی، اجرای تئاتر عروسکی در سقز و مراسم جشن روز دختر در دهگلان در ایام دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی برگزاری جشن‌های شهرستانی شامل همایش تجلیل از دختران نمونه در دیواندره، اجرای تئاتر عروسکی برای دختران در سقز، جشن میلاد امام رضا در دهگلان ،همایش روز دختر در شهرهای استان و نمایشگاه گروهی دختران هنرمند در سروآباد را از دیگر این برنامه‌ها اعلام کرد.

کیامهر به دیگر برنامه‌های استان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشن‌های مردمی در ۱۰۰ نقطه استان، سینمای رایگان ویژه دختران، برگزاری جشن روزدختر در مرقد هاجرخاتون و رونمایی از صحن جدید این امامزاده، فعالیت جهادی تیم‌های پزشکی برای دختران ناحیه منفصل شهری نایسر و توزیع بسته‌های معیشتی توسط ستاد اجرایی امام(ره) از جمله این برنامه‌ها است.

وی همچنین برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، جشنوارع دف زنی هه تاو، جشنوارع ملی موسیقی آوا و نواهای محلی(لیلاخ) در دهگلان، تجلیل از دختران کارکنان ادارات، رونمایی ازپوستر المان دختر کُرد در سنندج، همایش دختران باران و برگزاری مسابقه فرهنگی به رسم زینب با عنوان«من میترا نیستم» را از دیگر بزنامه های این دهه اعلام کرد.

دبیر اجرایی ستاد گرامیداشت دهه کرامت استان کردستان اضافه کرد: همچنین در این دهه برپایی غرفه مشاوره رایگان در بهزیستی سنندج، نشست‌های دینی و اجتماعی با حضور دختران مددجوی بهزیستی در مراکز مثبت زندگی، نمایشگاه خوشنویسی، اهدای کتاب دلنوشته ‌های دختر مسلمان و تجلیل از دختران محجبه ورزشکار در این دهه انجام خواهد شد.

امسال از ۳۱ اردیبشهت ولادت حضرت معصومه(س) تا ۱۰ خرداد روز ولادت امام رضا(ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها