دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
حامد محقق معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران شد

حامد محقق، با حکم مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، به‌عنوان «معاون شعر و ادبیات داستانی» موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، علی رمضانی، مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، حامد محقق را به‌عنوان «معاون شعر و ادبیات داستانی» موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب کرد.
 
در متن این حکم آمده است؛
با استعانت از خداوند متعال؛ نظر به مراتب شایستگی‌ها، تعهد انقلابی و سوابق ادبی جنابعالی به موجب این حکم به‌عنوان «معاون شعر و ادبیات داستانی» موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب می‌شوید.
لازم است با استفاده از مشورت صاحبنظران و علاقه‌مندان پُرشمار حوزه‌ی ادبیات تدابیر لازم را برای ارتقای کیفی و کمّی فعالیت‌ها، با نظر‌داشت اولویت اصلی حمایت و تقویت جریان‌های فعال و متعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی اتخاذ کنید.
 
همچنین ماموریت‌های زیر‌ یادآوری می‌شود:
 1ـ تاسیس بخش کودک و نوجوان با ماموریت سیاست‌گذاری، حمایت و آموزش منحصراً در حوزه‌ی تالیف؛
2ـ سازماندهی آموزش‌دهندگان حوزه ادبیات در کشور و بهره‌گیری از «آموزش‌های عمومی» با اجرای فعالیت‌های همچون:
§ دوره‌های آموزشی «آل جلال» و «کلک خیال» در سطح استان‌ها با توجه خاص به استان‌های محروم،
§ توجه ویژه به فعالیت پایگاه‌های مجازی ادبی و شعری معاونت؛
3ـ  برنامه‌ریزی برای ارتقا موقعیت داستان کوتاه و مستند‌نگاری در مجموعه منشورات حوزه ادبیات؛
4ـ  برنامه‌ریزی و هم‌افزایی با بخش‌های مسئول برای تکمیل زنجیره بهره‌برداری از فرآورده‌های ادبی ازجمله در آثار تصویری و سینمای اقتباسی و...؛
5ـ  برگزاری سلسله نکوداشت‌های سرآمدان حوزه ادبیات درجهت معرفی و الگوسازی از ایشان با مشارکت نهادها و سازمان‌های دیگر؛
6ـ  تدوین آیین‌نامه جامع و روزآمد جوایز ادبی ملی و پیگیری طی مراحل قانونی آن با همفکری اهالی قلم؛
7ـ  تعریف رویدادها و فعالیت‌های ادبی جدید با توجه به نیازهای نوپدید این حوزه؛
8 ـ  مشارکت در طراحی و اجرای فعالیت‌های هم‌افزا با سایر بخش‌های خانه کتاب و ادبیات ایران از‌جمله امور فرهنگی، خبرگزاری ایبنا و شبکه تلویزیونی کتاب.
فرصت را مغتنم شمرده و به روح برادر ارجمندم مرحوم مسعود دیانی ادای احترام مجدد کرده و برای جنابعالی دوره‌ی مدیریتی پُربار با اثرات ماندگار در ادبیات داستانی و شعر از خداوند منان مسئلت می‌کنم.

به گزارش ایبنا؛ حامد محقق دانش‌آموخته مقطع کارشناسی‌ارشد زبان و ادبیات فارسی است؛ در کارنامه او تدریس شعر و داستان، کارشناسی کتاب دفتر انتشارات کمک آموزشی وزارت آموزش و پرورش، کارشناسی شعر مجله نوآموز، عضویت در شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برگزیدگی در جشنواره‌های مختلف از جمله چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، هفدهمین، هجدهمین و نوزدهمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، اولین جشنواره شعر جوان انقلاب و شایسته تقدیر در اولین جشنواره ملی شعر کودک دیده می‌شود. از محقق تاکنون ۶ مجموعه شعر و نثر توسط ناشران مختلف کشور منتشر شده ‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها