سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
رسانه‌ها یاریگر کتابخانه‌های عمومی باشند

نماینده مردم استان آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، با حضور در طرح «کتابخانه‌گردی» و بازدید از کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: رسانه‌ها با تبلیغات گسترده باید یاریگر کتابخانه‌های عمومی در تحقق رسالت‌های خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، به‌مناسبت نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و همزمان با طرح «کتابخانه‌گردی»، حجت‌الاسلام و المسلمين عسگر ديرباز، نماینده مردم استان آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری و رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران با حضور در کتابخانه مرکزی استان از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمين عسگر ديرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از خدمات متنوع کتابخانه‌های عمومی گفت: کتابخانه‌های عمومی، ظرفیت قابل توجهی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند؛ و با وجود منابع اطلاعاتی ارزشمند، زمینه‌ساز ترویج کتابخوانی و پرورش نسل آگاه می‌شوند. ترویج فرهنگ ارزشمند و مقدس مطالعه برای تغذیه روح انسان موثر است. مردم با وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی آن را به میراثی ماندگار تبدیل می‌کنند.

این مسئول ضمن تاکید بر ضرورت توجه همگانی به حوزه فرهنگ  گفت: رسانه‌ها با تبلیغات گسترده باید یاریگر کتابخانه‌های عمومی در تحقق رسالت‌های خود باشند. یکی از فواید و کارکردهای وقف در بُعد فرهنگی، تامین منابع کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی است که با فراهم شدن این مهم، اسباب ترویج فرهنگ مطالعه فراهم شده و این فرهنگ مردمی خواهد شد. 

به گزارش ایبنا؛ اجرای پویش«اهدای کتاب، اهدای دانایی»، برگزاری نشست‌های کتابخوان، جلسات نقد و رونمایی کتاب، جلسات شعرخوانی محافل ادبی، برگزاری نمایشگاه کسب و کارهای محلی و صنایع دستی در کتابخانه مرکزی استان، تقدیر از برگزیدگان مسابقات الگوی زن سوم با همکاری بسیج جامعه زنان سپاه شهدای استان، ایجاد ایستگاه نقاشی و کاردستی، برپایی سفره هفت سین، طرح عضویت رایگان، زیباسازی فضای کتابخانه‌ها، برپایی ایستگاه صلواتی در کتابخانه شهید باهنر شهرستان ارومیه با همکاری آستان قدس رضوی و کانون خادمیاران، برگزاری تور «کتابخانه‌گردی» با دعوت از نهادها، سازمان‌ها و اقشار مختلف مردم و علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه در کتابخانه‌های مرکزی شهرستان‌هاو ... بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای ایام نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها