یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
«دو بلیت برای اتاق تاریک» ویژه نوجوانان ایرانی‌خوان

کتاب چ (کودک‌ونوجوان نشر چشمه) داستان ایرانی «دو بلیت برای اتاق تاریک» به قلم مهسا لزگی را وارد بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ دو بلیت برای من و بابا صادر شده است: از ایستگاه مخصوص ما به ایستگاه مخصوص شما. شماره‌ی صندلی من در کوپه‌ی قطار 17 است. خودم هم 17 ساله هستم. کنار ورودی طاقی‌شکل نوشته شده: سالن 1300. توی چمدان ما فقط کت‌وشلوار خاک‌گرفته‌ی بابا، یک ساعت شماطه‌دار، مسواک من و چند پر زردرنگ است که گوشه‌وکنار آن ریخته. اما این چه سفری است؟ آن هم وقتی که یک ماه می‌شود که بابا مُرده است.

«دو بلیت برای اتاق تاریک» یک فانتزی عجیب و رازآلود است که با مرگ شروع می‌شود و با سفری پُرماجرا به جهانی ناآشنا ادامه پیدا می‌کند. در این جهان، رویا پاسخ پرسش‌هایش را می‌یابد و مسیری را طی می‌کند که به آرامش می‌رسد.

مهسا لزگی متولد تابستان 1371 است. از کودکی می‌خواست نویسنده و از نوجوانی می‌خواست نویسنده و دانشمند شود. او دکترای فیزیک نظری دارد. اولین داستانش در 19 سالگی در هفته‌نامه نوجوانانه «دوچرخه» به چاپ رسید و کتاب «دو بلیت برای اتاق تاریک»، سومین رمان چاپ‌شده‌ی او برای نوجوانان است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«در زدند. با خودم فکر کردم چه خوب می‌شد اگر بابا پشت در بود. یک ماه پیش بابا مُرد. قفسه‌ی سینه‌اش درد می‌کرد و بعد از روی مبل به طرف زمین خم شد و من خیال کردم دارد دراز می‌کشد. دراز کشید، اما نه برای خوابیدن.»

کتاب «دو بلیت برای اتاق تاریک» به قلم مهسا لزگی را به تازگی کتاب چ (کودک‌ونوجوان نشر چشمه) در 99 صفحه و به بهای 58 هزار تومان برای گروه سنی نونگاه (بالاتر از 13 سال) منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها