یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۰
برگزاری نشست «رمان امروز، آموزه‌ها و زندگی پیامبر اکرم (ص)»

اولین نشست از سلسله نشست‌های فرهنگی هفته وحدت با موضوع «رمان امروز، آموزه‌ها و زندگی پیامبر اکرم (ص)» با محوریت رمان «پیامبر بی‌معجزه» و با حضور محمدرضا شرفی‌خبوشان و محمدعلی رکنی، یکشنبه 17 مهرماه در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ آموزه‌ها و زندگی پیامبر اکرم (ص) و آمیختن آن با ادبیات داستانی از مسائل مهم ادبیات دیروز و امروز ماست و توجه دقیق و موشکافانه به آن، می‌تواند نقاط ضعف داستان‌های ایرانی را که بر محور موضوعات دینی مانند سیره زندگی حضرت محمد (ص) نوشته می‌شوند برطرف کند. در این راستا، سلسله نشست‌های فرهنگی‌ای به مناسبت هفته وحدت به همت خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.

در اولین روز برگزاری این نشست‌ها، موضوع «رمان امروز، آموزه‌ها و زندگی پیامبر اکرم (ص)» با محوریت رمان «پیامبر بی‌معجزه» به قلم محمدعلی رکنی نقد و بررسی می‌شود. این نشست با حضور محمدرضا شرفی خبوشان، منتقد و محمدعلی رکنی، نویسنده اثر در سرای اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران یکشنبه 17 مهرماه ساعت 16 برگزار می‌شود.

رمان «پیامبر بی‌معجزه» که از سوی نشر صاد منتشر شده روایت زندگی سیدحمید، روحانی مبلغی است که برای برگزاری مراسم روضه همراه همسرش راهی یکی از روستاها شده است و در مسیر توسط اشرار ربوده می‌شود. اکنون آسا سردسته اشرار که پسرش حاتم به جرم قاچاق اعدام شده، درصدد انتقام است. سیّدحمید اما تنها گرفتار در حبس آسا نیست، او در «نفس» خودش هم محبوس است. این اثر، روایت تمایلات، تردیدها و لغزش‌های درونی آدمی‌ست.

حضور در این نشست برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده این برنامه را در صفحه آپارات خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی www.aparat.com/khaneketab مشاهده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها