یکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
کتابی با مضمون نقد حقوق بشر آمریکایی رونمایی می‌شود

کتاب «حقوق بشر آمریکایی از منظر اندیشه امام خمینی(ره)» در آستانه روز جهانی مبارزه با استکبار رونمایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چهارشنبه 12 آبان‌ماه در آستانه روز جهانی مبارزه با استکبار (سیزدهم آبان)، در مراسمی از ساعت 14 در فروشگاه انتشارات بین‌الملل واقع در میدان فسلطین تهران، از کتاب «حقوق بشر آمریکایی از منظر اندیشه امام خمینی(ره)» رونمایی شود. غلامرضا جمشیدیها، استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و مولف این کتاب در این مراسم به سخنرانی می‌پردازد.
 
این کتاب نشان می‌دهد که در اندیشه و گفتار رهبر انقلاب اسلامی، آمریکا به‌مثابه شیطان بزرگ تصویر می‌شود و سردمداران این کشور نه تنها حامی ملت‌های آزاده جهان نیستند، بلکه نقض حقوق ملت‌ها بخش جدایی‌ناپذیر سیاست آمریکایی در روابط بین‌الملل است. امام‌خمینی تاکید دارد که آمریکا عامل کلیدی ناامنی جهانی و بی‌ثبات‌کننده نظم بین‌المللی است و این کشور از طریق سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری مترصد پیگیری اهداف استعماری و زیاده‌خواهانه خویش است. در مواضع ایشان آمده است که حقوق بشر برای سیاستمداران غربی به جزو ادعایی واهی و پوشالی چیزی نیست و صرفاً از الفاظ زیبا برای مسخ دولت-ملت‌ها بهره می‌گیرند و به همین دلیل، حقوق بشر یک سیاست ابزاری برای آمریکا است که دستاورد آن، چپاول و غارت ملت‌ها و حمایت از نزدیکان غرب در نظام‌های مترصد آزادی و استقلال سیاسی است.
 
همچنین تاکید شده‌ که سازمان‌های حقوق بشری یکی از ملزومات سرپوش نهادن بر جنایت‌های ضد بشری آمریکا هستند و آن‌ها نسبت به تجاوز، غارت اموال ملت‌ها، کشتار مردم بی‌گناه، لشکرکشی نظامی به سرزمین‌های دیگر، حمایت از رژیم‌های دیکتاتوری، راه‌اندازی زندان‌های خشونت‌گرا در کشورهای آفریقایی و آسیایی، فروش تسلیحات گسترده به حامیان خود و غیره توسط آمریکا هیچ واکنشی نداشتند و صرفا تلاش دارند مخالفان آمریکا را از طریق حقوق بشر تحت تنگنا و فشار سیاسی قرار دهد.
 
کتاب «حقوق بشر آمریکایی از منظر اندیشه امام خمینی(ره)»، تألیف دکتر غلامرضا جمشیدیها و سید محمدجواد قربی، با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه به بهای 40 هزار تومان از سوی شرکت چاپ و نشر بین‌الملل به زینت طبع آراسته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها