جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
«این‌طور مردها» منتشر شد/ نخستین اثر داستانی برنده سیمرغ بلورین

کتاب «این‌طور مردها» نوشته رویا محقق، فیلمنامه‌نویس از سوی نشر هیلا به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ کتاب «این‌طور مردها» نوشته رویا محقق، نویسنده، فیلمنامه‌نویس و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه، به همت نشر هیلا به بازار کتاب رسید.
 
در مقدمه کتاب آمده که تقدیر واژه‌ای است که در طول تاریخ ذهن تمام آدمیان را همواره به خود مشغول کرده است. سرنوشت محتومی که به ظن خیلی‌ها پیشانی‌نوشت است و از آن گریزی نیست اما نویسنده در کتاب «این‌طور مردها» با زبانی قصه‌گو و ساده به خلق شخصیت‌هایی می‌پردازد که یا تسلیم محض تقدیر هستند یا علیه پیشانی‌نوشت خود قیام می‌کنند تا عنان زندگی‌شان را به دست بگیرند. قصه‌ها به‌آسانی خواننده را در موقعیت داوری و انتخاب قرار می‌دهد. انتخابی بین این که آنچه هست بماند یا آنچه بشود که می‌خواهد.
 
در پشت جلد کتاب آمده است: «باید همه‌چیز را نونوار کنم، مخصوصا این آینه قدی زنگارگرفته را. زیر چشم‌هام گود افتاده. حتم از بی‌خوابی است. دوربین را برمی‌دارم. موهام خوب شده. رنگش آن‌قدر طبیعی است که خودم هم گاهی شک می‌کنم که رنگ شده. سلمانی بیچاره فکر کرد دامادم و برای این‌که پول کم بدهم به‌ش بروز نمی‌دهم. با این همه اول، سن عروس را پرسید؛ بعد برایم سنگ تمام گذاشت. رنگ موی مخصوص آقایان؟! این را دیگر نشنیده بودم. به هرحال سلمانی گفت که موهام را سیاه می‌کند؛ البته غیر از روی شقیقه‌ها را. آن‌ها را رنگساز، نقره‌ای کرد و گفت: این‌طوری به‌نظر، سی‌وهشت‌ساله می‌آیم. گفت که دخترهای نوزده بیست‌ساله عاشق مردهای چهل‌ساله‌اند که فقط روی شقیقه‌هاشان موی سفید دارند.»
 
رمان «این‌طور مردها» نخستین اثر داستانی منتشر شده از رویا محقق، نویسنده و فیلم‌نامه‌نویس است. وی جایزه سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه برای فیلم «دوران عاشقی» از سی‌وسومین دوره جشنواره فیلم فجر را در پرونده کاری خود دارد.
 
کتاب «این‌طور مردها» نوشته رویا محقق، در 120 صفحه، به قیمت 25 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و کاغذ بالکی، از سوی نشر هیلا به کتاب‌فروشی‌ها راه یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها