چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
میزبانی چرام از شاعران ۷ استان در سوگواره شعر «مشک تشنه»

سوگواره منطقه‌ای شعر «مشک تشنه» همزمان با اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر با حضور شاعرانی از استان‌‌های اصفهان، خوزستان، فارس، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شهرستان چرام برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی پیرسبزی گفت: سوگواره منطقه‌ای شعر «مشک تشنه» همزمان با اربعین حسینی و دهه آخر ماه صفر  با حضور شاعرانی از استان‌‌های اصفهان، خوزستان، فارس، لرستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌‌شود.

وی با بیان اینکه شعر آئینی و ادبیات عاشورایی همواره نقش موثری در ترویج فرهنگ عاشورا دارد، افزود: مهمترین گونه شعر آئینی، شعر عاشورایی بوده که به‌دلیل عشق و علاقه عموم مردم و پذیرش آن در جامعه گسترش یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری پنجمین دوره سوگواره منطقه‌ای شعر «مشک تشنه» در استان، گفت: اشعار این سوگواره در قالب‌‌های شعر کلاسیک، سپید و شعر گویشی است.

وی به شرایط ارسال آثار به دبیرخانه این سوگواره اشاره کرد و افزود: هر شاعر می‌‌تواند حداکثر سه اثر به صورت تایپ شده به‌همراه مشخصات فردی خود طبق شرایط اعلام شده در فراخوان به دبیرخانه سوگواره در شهرستان چرام ارسال کند.

پیرسبزی، مهلت ارسال آثار را تا ۱۸ مهر ۹۹ عنوان کرد و گفت: آئین اختتامیه این سوگواره در ۲۴ مهرماه امسال در چرام برگزار و نحوه برگزاری این آئین با توجه به شرایط زمان موجود، متعاقباً اعلام می‌‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها