چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کمک به کتابخانه‌ها از اولویت‌‌های نمایندگان مجلس است

نماینده مردم شیراز و زرقان عنوان کرد: کمک به کتابخانه‌ها از اولویت‌های نمایندگان مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه نشست‌های خود با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی، با جعفر قادری از نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اعلام حمایت از کتابخانه‌های عمومی، عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی حوزه‌ای است که باید روی آن تمرکز شود. کمک به کتابخانه‌ها از اولویت‌های ما است و برای ارتقای شاخص‌های کتابخوانی تلاش می‌کنیم. در کنار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایستاده‌ایم تا مشکلات پیش روی این سازمان تاثیرگذار حل شود.
 
وی افزود: برای اطلاع از وضعیت و نیازهای کتابخانه‌های عمومی و گفت‌وگو با کتابداران از کتابخانه‎های شهر شیراز بازدید خواهم کرد.
 
قادری با اشاره به ظرفیت بسیار خیرین در استان فارس، گفت: لازم است جذب کمک‌های خیرین در حوزه فرهنگ بیشتر شود و خیرین نیک‌اندیش استان را به سوی ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها سوق دهیم.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی در شیراز نیازمند توجه جدی هستند، عنوان کرد: زیربنای کتابخانه‌های عمومی در شهر شیراز با حد مطلوب فاصله بسیاری دارد و باید در این خصوص برنامه‌ریزی کرد.
 
روح‌الله منوچهری با بیان اینکه شیراز تنها کلانشهری است که کتابخانه مرکزی ندارد، بر لزوم تعیین تکلیف دو پروژه مهم کتابخانه‌ای در پایتخت کتاب ایران تاکید کرد و گفت: خوشبختانه پس از چندین سال پیگیری، زمین کتابخانه مرکزی شیراز تعیین تکلیف و مشخص شده و در مرحله واگذاری است. همچنین پروژه بهسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب نیز از ابتدای سال آغاز شده است.
 
وی با اشاره به پایتختی کتاب شیراز در سال جاری، افزود: شیراز در حوزه کتابخوانی پتانسیل و ظرفیتی بی‌نظیر دارد. در نظر داریم در سال ۹۹ که عنوان پایتخت کتاب ایران از آن شیراز است، شاهد تحول بسیاری در حوزه کتابخانه‌های عمومی این شهر باشیم.
 
منوچهری در ادامه با تأکید بر اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با کسری بودجه مواجه است، گفت: عدم توجه کافی در حوزه قانون گذاری نهاد کتابخانه‌های عمومی، این سازمان مردمی و خدمات‌رسان را با مشکلاتی روبه‌رو کرده است؛ ارائه طرحی کاربردی برای اصلاح تناقضات قانونگذاری و بودجه در مجلس و حمایت نمایندگان مردم از این طرح، نقطه عطفی در راه شکوفایی کتابخانه‌های عمومی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها