سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶
ارج‌نامه سید جواد طباطبایی تدوین می‌شود

ارج‌نامه سید جواد طباطبایی مشتمل بر مجموعه مقالات اهدایی تدوین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ارج‌نامه سید جواد طباطبایی مشتمل بر مجموعه مقالات اهدایی و با محوریت «نظریه حکومت قانون در ایران» تدوین خواهد شد.

شرع و قانون، تکوین نظام حقوقی در ایران، بنیادگذاری حقوق جدید و اندیشه مشروطه‌خواهی از محورهای نظریه حکومت قانون در ایران است که دارای زیرشاخه‌هایی مانند تبدیل حقوق شرع به حقوق جدید، تفسیر طباطبایی از فقهای مشروطه‌خواه، تکوین مفاهیم و نمادهای حقوقی در مشروطیت، تدوین قوانین در مشروطیت، تکوین زبان حقوقی جدید در ایران، جایگاه مفهوم قانون در تکوین نظریه حکومت قانون، نظریه حقوقی مشروطه‌خواهان، اهمیت تاریخ و فلسفه حقوقی در اندیشه طباطبایی، بنیادهای شرعی مشروطیت در ایران، نقش فقها در تکوین نظریه مشروطه‌خواهی، نقش رجال عصر ناصری در تکوین اندیشه مشروطه‌خواهی، نقش مشروطیت در تکوین حقوقی مدرن ایران، منابع و اندیشه‌های الهام‌بخش طباطبایی و... است.

مقاله‌های این فراخوان باید درباره وجوهی از اندیشه‌های سید جواد طبابایی و یا در نقد و بررسی آن باشد. مقاله‌ها با رعایت شیوه‌نامه مجله ارائه و پیش‌تر در جایی منتشر نشده باشد. فقط مقالات تک امضایی (نویسنده واحد) پذیرفته می‌شود. مقاله‌ها با رعایت شرایط مجله تحقیقات حقوقی تدوین شوند.

مهلت ارسال چکیده مقاله‌ها 30 شهریور 1399 و مهلت ارسال مقاله 30 آذرماه 1399 است. رایانامه برای ارسال چکیده‌ها و مقالات tabatabaei.melanges@yahoo.com است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدا حصاری ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    رایانامه برای ارسال چکیده‌ها و مقالات tabatabaei.melanges@gmail.com است. در متن خبر به اشتباه یاهو آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها