یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵
فرصتی که از دست رفت!

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در پیامی درگذشت سوسن طاقدیس، نویسنده شیرازی را به جامعه ادبی و اهالی فرهنگ این شهر تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، مرتضی جعفری در این پیام اشاره می‌کند: باید این سخن ناب حضرت امیر (ع) را که فرمودند: «فرصت مانند ابر از افق زندگی می‌گذرد» طلا گرفت و بر سردر همه خانه‌های شهر حک کرد. آری فرصتِ برگزاری مراسم نکوداشتی درخور و شایسته برای همشهری نویسنده مان از ما گرفته شد؛ نکوداشتی که قرار بود 18 تیرماه امسال در شیراز برای سوسن طاقدیس نویسنده شایسته حوزه ادبیات کودک و نوجوان برگزار شود و حیف که دست نامرادِ تقدیر لااقل اجازه نداد تا شیراز با بانوی بزرگی همچو او وداعی جانانه داشته باشد.

درگذشت ناباورانه زنده‌یاد سوسن طاقدیس که بارها با دریافت جوایزی همچون کتاب سال ایران، بهترین کتاب کودک ایران و جایزه پروین اعتصامی پرچم شهر شیراز را در حوزه ادبیات کودک بالا نگه داشته بود، اندوهی بزرگ بر دل‌های اهالی ادبیات ایران و شیراز نشاند. هنوز غم سترگ از دست دادن پرویز خائفی شاعر بلندآوازه شهرمان بر دل سنگینی می‌کرد که سوسن طاقدیس دوباره شیرازیان را داغدار کرد؛ گرچه او همیشه با آثار و یادگارهای به یادماندنی‌‌اش در ذهن و زبان ایرانیان و به‌ویژه کودکان این سرزمین ماندگار خواهد بود.

فقدان این بانوی فرهیخته را به جامعه ادبی و اهالی فرهنگ شیراز تسلیت گفته و برای ایشان از درگاه حضرت باری تعالی رحمت و آرامش ابدی آرزو می‌کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها