شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵
صلح برای کودکان در جدیدترین مجموعه شعر کمال شفیعی

کمال شفیعی از انتشار مجموعه شعر جدیدی برای نوجوانان خبر داد و گفت: این مجموعه دربردارنده 80 شعر سپید است که به موضوع صلح برای کودکان می‌پردازد.

کمال شفیعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از انتشار مجموعه شعر جدیدش برای نوجوانان خبر داد و گفت: این مجموعه دربردارنده 80 قطعه شعر سپید است که به موضوع صلح برای کودکان می‌پردازد.
 
این شاعر اضافه کرد: در این مجموعه سعی کردم برای انتقال مفهوم مدنظرم به‌گونه‌ای از مولفه‌های اجتماعی استفاده کنم تا بتوانم آرزوها و دغدغه‌های کودکانی را که در معرض جنگ و تهاجم دشمنان قرار دارند، با زبانی روزآمد و ساده بیان کنم.
 
وی با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوعات مرتبط با صلح و آرامش برای کودکان افزود: با سرودن این شعرها می‌خواستم توجه دولتمردان و متولیان فرهنگی را به این مساله جلب کنم که کودکان و نوجوانان در سراسر جهان بیش از هر چیز دیگری نیازمند صلح و آرامش هستند و با وجود اینکه ما بزرگترها همیشه سعی می‌کنیم دنیای بهتری را برای کودکانمان فراهم کنیم اما با وقوع پدیده‌ای مانند «جنگ» ذهنیت خوب و مثبتی که از دنیای ما در ذهن کودکان وجود دارد، مخدوش می‌شود؛ چرا که آنها می‌بینند بین حرف‌ها با رفتار و اعمال بزرگترها تناقض وجود دارد.
 
شفیعی یادآوری کرد: در صورتی می‌توانیم جهانی بی‌کینه را برای کودکانمان بسازیم که با اعمال و رفتارمان دنیا را پر از صلح و محبت و دوستی کنیم. بنابراین تلاش کرده‌ام در این اشعار فضایی دور از جنگ و خونریزی را برای کودکان به تصویر بکشم. همچنین زاویه دید و مضامینی که در این مجموعه مورد استفاده قرار گرفته است کاملا متفاوت و از نگاه کودکان است، کودکانی که در جنگ والدین یا اعضای خانواده‌شان را از دست داده‌اند و به دنبال دنیایی خالی از جنگ و خونریزی هستند.
 
وی ادامه داد: این مجموعه که را برای گروه سنی «د» سروده‌ام به زودی برای چاپ به انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحویل می‌دهم و امیدوارم تا پایان امسال منتشر شود.
 
شفیعی در ادامه به اثر جدید دیگرش اشاره کرد و گفت: همچنین مجموعه شعر سپید دیگری هم در دست نگارش دارم که حاوی مضامین اجتماعی است. در این مجموعه  نیازهای امروز جامعه بشری و مردم مظلومی را که کرامت انسانی، حیات و آزادی‌شان درگیر ظلم‌های تحمیلی دولت‌ها شده، به تصویر کشیده‌ام. مخاطبان این مجموعه جوانان و بزرگسالان هستند.
 
کمال شفیعی در سال 1347 در همدان متولد شد. «گوزن‌های پا به ماه»، «می‌خواهم دست به كار بزرگی بزنم»، «مانند گنجشک»، «عمو نوروز و دست‌های کوچک دعا» و «درس قشنگ لبخند» نام شماری از کتاب‌های منتشر شده اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها