پنجشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره بین‌المللی پانتومیم تا آخر مردادماه

زنجان - دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم گفت: با توجه به تغییر زمان برگزاری جشنواره پانتومیم، مهلت ارسال به این جشنواره تمدید شد.

ساسان قجر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: فراخوان ثبت‌نام در دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم منتشر شده است که بر اساس آن این رویداد هنری در بخش اجراهای صحنه‌ای، اجراهای خارج از تالارهای نمایشی، نمایش‌های برگزیده دوره‌های آموزشی خانه پانتومیم ایران، بخش ملل و پژوهش برگزار خواهد شد.

وی افزود: همزمان با برگزاری این رویداد و بر اساس نیازسنجی‌های لازم کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در این زمینه به‌صورت حضوری در ایام جشنواره برگزار خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم با بیان اینکه پیش از این قرار بود، جشنواره ملی پانتومیم در تیرماه برگزار شود، گفت: به علت همزمانی آن با جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی، زمان برگزاری جشنواره بین المللی پانتومیم به مهرماه موکول شد.

قجر تصریح کرد: به دلیل تغییر موعد برگزاری این رویداد، مهلت ارسال اثر به دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان تا آخر مرداد ماه امسال تمدید شد.

وی با بیان اینکه نتایج بازبینی آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره تا ۱۰ شهریور اعلام می شود، اضافه کرد: دومین جشنواره بین المللی پانتومیم به میزبانی استان زنجان از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه برگزار خواهد شد.

دبیر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم با یادآوری اینکه در نخستین دوره جشنواره پانتومیم ۱۱ اثر از بین ۴۱ اثر متقاضی حضور در این جشنواره از داخل کشور به روی صحنه رفت، اضافه کرد: به علت فراهم نبودن زیرساخت‌ها حضور گروه‌‎های خارجی از دوره نخست به دور دوم موکول شد.

قجر ادامه داد: شناساندن فرهنگ و هنر غنی ایرانی و اسلامی به جهانیان و معرفی هنرمندان برجسته و خلاق به سرتاسر جهان و شناسایی ظرفیت‌های استان زنجان مخصوصا سلطانیه در حوزه گردشگری از اهداف برگزاری این جشنواره است.
گفتنی است، از جمله برنامه‌های جانبی دومین جشنواره پانتومیم رونمایی از کتاب تخصصی پانتومیم است.

همچنین با هماهنگی صورت گرفته با فرماندار سلطانیه قرار است این جشنواره به میزبانی شهر تاریخی سلطانیه برگزار شود.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها