شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
روز همدان در تقویم رسمی کشور تصویب شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصویب روز همدان در تقویم رسمی کشور خبرداد.

مسعود ویژه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در همدان، از پذیرفته شدن پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی استان همدان مبنی بر نامگذاری یک روز به نام همدان که به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده بود، خبر داد و افزود: یکم شهریور در تقویم رسمی به نام «روز همدان» مصوب شد.

وی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان همدان سال گذشته ۶۷ جلسه با ۱۲۰ دستور کار و ۳۵۰ مصوبه در ۹ شهرستان استان برگزار کرد که دو مورد از مهمترین مصوبات این جلسات پیشنهاد مصوبه نامگذاری روز همدان و سند مهندسی فرهنگی استان است.

ویژه با بیان اینکه یکم شهریور زادروز ابوعلی‌سینا و روز همدان است افزود: سال‌هاست همدانی‌ها این روز را جشن گرفته و به پاس این روز برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که رسمی شدن این روز از ضروریات بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با تاکید بر اینکه ۶۰ درصد مجموع مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی شده است گفت: برای اجرای مصوبات سه ایراد کلی وجود دارد که برخی از آنها پشتوانه مالی می‌خواهد و متاسفانه در این زمینه ما دارای امکانات مالی و اعتبارات ویژه نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی از پشتیبانی اجرایی لازم برخوردار نیستند عنوان کرد: در این راستا نیاز به قانون بالادستی است.

ویژه با اشاره به اینکه امسال در ۶ محور برنامه‌های فرهنگی استان پیگیری و اجرا می‌شود یادآور شد: کادرسازی هنری مانند تاسیس دانشگاه فرهنگ و هنر، بحث اقتصاد فرهنگ و راه‌اندازی فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در حوزه فرهنگ و هنر، ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی، برگزاری جشنواره و رویدادها، تقویت بنیه اعتقادات دینی و اقدامات فرهنگی و هنری در کنگره شهدا محورهای اصلی برنامه‌های استان در حوزه فرهنگ است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها