سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
برگزاری نشست هوای تازه برای داستان نویسان کانون پرورش فکری زنجان

مسئول آفرینش‌های ادبی داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برگزاری نشست «هوای تازه» برای اعضای کانون پرورش فکری گفت: با اجرای این طرح در مراکز تحت پوشش این طرح، شاهد پویایی مجدد کارگاه‌های شعرسرایی خلاق و رونق دوباره کارگاه‌های داستان نویسی خلاق خواهیم بود.

فاطمه سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای پویایی کارگاه‌های شعرسرایی و داستان‌نویسی و همچنین توانمندسازی مربیان ادبی کانون پرورش فکری، نشست هوای تازه در زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه نشست «هوای تازه» با حضور دو نفر از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، افزود: با اجرای این طرح در مراکز تحت پوشش این طرح، شاهد پویایی مجدد کارگاه‌های شعرسرایی خلاق و رونق دوباره کارگاه‌های داستان نویسی خلاق خواهیم بود.

سلیمانی با بیان اینکه کارگاه داستان نویسی خلاق از جمله فعالیت‌های مستمر ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، اضافه کرد: اعضا در این کارگاه‌ها به شکل خلاقانه با عناصر داستان‌نویسی آشنا می‌شوند و در خلال برگزاری طرح‌های فرآیندمحور، توانایی خلق اثر و نقد آثار را پیدا می‌کنند.

مسئول آفرینش‌های ادبی داستان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه حتی در ایام کرونا هم کارگاه‌های داستان‌نویسی خلاق تعطیل نشد، گفت: در آن دوران کارگاه‌ها به شکل مجازی برگزار می‌شد که خروجی مفیدی هم داشت.

وی افزود: دراین کلاس‌ها موضوعاتی از قبیل نحوه نگارش داستان، چگونگی بهره مندی از تکنیک‌های نویسندگی، خوب مشاهده کردن پیرامون و داشتن روحیه شاد در داستان نویسی آموزش داده می‌شود.

در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ۱۶ مرکز ثابت و ۱۲ کتابخانه سیار در سطح استان فعال است و هریک از کتابخانه‌های سیار 15 تا 30 پایگاه روستایی را تحت پوشش خود دارد.

به منظور ارائه خدمات بهتر به اعضای کانون‌های پرورش فکری، 5 انجمن فعال در رشته‌های ادبی‌، سرود‌، قصه‌گویی‌، نمایش و عکاسی در سطح استان آغاز به کار کرده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها