سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
احصای 60 برنامه فرهنگی در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی در شهرستان ابهر گفت: در همین راستا 60 برنامه فرهنگی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان احصا شده است.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طبق جلسات هماهنگی به عمل آمده تدوین برنامه‌های فرهنگی شهرستان ابهر مطابق آنچه در نقشه مهندسی فرهنگی مورد تأکید قرار گرفته انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحکیم بنیان خانواده و رشد جمعیت و سبک زندگی اسلامی با رویکرد جهادی از موضوعات مورد تأکید در برنامه‌های فرهنگی شهرستان ابهر است، اضافه کرد: در همین راستا 60 برنامه فرهنگی با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی شهرستان احصا شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ابهر با بیان اینکه در برش استانی زنجان، پنج مسئله کمبود فضا، مکان و امکان تعاملات مناسب فرهنگی و اجتماعی، تضعیف بنیان خانواده و کاهش جمعیت، ضعف کارکردی موجود در فرهنگ عمومی و کاهش نشاط اجتماعی، غفلت از هویت تاریخی، هنر ایرانی و تمدن اسلامی، کم توجهی به فرهنگ کار، تولید و اقتصاد دانش بنیان مطرح شده است، گفت: برنامه‌های احصا شده در شهرستان ابهر نیز حول محور همین موضوعات اجرایی خواهد شد.

صادقی افزود: عملکرد دستگاه‌های فرهنگی براساس شاخص‌های برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی ارزیابی و با اجرای این سند، فعالیت‌های فرهنگی متمرکز و اثرگذارتر خواهد شد.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های مختلف در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی استان تأکید کرد و گفت: شورای فرهنگی یک شورای باسابقه است که همه کنشگران رسمی استان و شهرستان، دستگاه‌های فرهنگی و دستگاه‌های غیرفرهنگی مؤثر در حوزه فرهنگ، عضو شورای فرهنگی هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها