سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
کاربران «بله» بدون کارت اعتباری از نمایشگاه کتاب بخرند

در 700 غرفه از نمایشگاه کتاب تهران، QRcode پیام‌رسان «بله» نصب شده و کاربران می‌توانند بدون نیاز به کارت بانکی و با استفاده از کیف پول بانک ملی، هزینه خرید کتاب را پرداخت کنند.

کاظم کیال، مدیرعامل نرم‌افزار «بله» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره همکاری این پیام‌رسان در روزهای برگزاری سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ امسال بانک ملی به‌عنوان بانک عامل نمایشگاه کتاب معرفی شده است؛ بنابراین «بله» در نمایشگاه کتاب، راهکاری نوآورانه برای پرداخت دارد. در 700 غرفه از نمایشگاه،QRcode نصب شده و افرادی که پیام‌رسان بله را نصب کرده‌اند، می‌توانند با دریافت QRcode و با استفاده از کیف پول بانک ملی، پرداخت کتاب را انجام دهند و نیازی به کارت بانکی و دستگاه پوز نیست.
 
وی افزود: امسال این اقدام را در کنار ابزار رایج پرداخت که دستگاه پوز است، قرار دادیم و یکی از راهکارهای نوآورانه پرداخت محسوب می‌شود. «بله» حامی کتاب است و با توجه به این نقش، تصمیم گرفتیم به تعدادی از کتاب‌دوستان در  قالب بن کتاب هدیه دهیم. اما این اعطای بن کتاب با بن کتاب‌های رایج کاغذی متفاوت است.

مدیرعامل نرم‌افزار «بله» درباره جزئیات اختصاص بن کتاب در «بله» گفت: کانالی با نام «بن کتاب بله» در این پیام‌رسان  است که متقاضیان باید پیام‌رسان بله را نصب کنند، وارد بخش بن کتاب شوند. روزانه به صورت ساعتی، پاکت هدیه در این کانال عرضه می‌شود؛ هر کاربر که آن را باز می‌کند بن کتاب 100 هزار تومانی دریافت می‌کند. از این بن می‌توانند از 700 غرفه‌ای که QRcode برنامه را دارند، کتاب بخرند. اگر متقاضیان وارد قسمت کیف پول شوند، بن کتاب و مبلغ بن کتاب را خواهند دید.  

وی درباره تعداد کاربرانی که بن کتاب را دریافت می‌کنند، گفت:‌ این موضوع به استقبال کاربران نیز بستگی دارد؛ روزانه مبلغی به بن کتاب اختصاص می‌یابد که در مجموع به 5 تا 10 هزار نفر این بن کتاب اعطا می‌شود؛ علاوه بر این در غرفه‌ها نیز راهنمای این اپلیکیشن وجود دارد، خریداران می‌توانند QRcode را اسکن کرده و پرداخت کنند؛ رسید خود را به غرفه‌دار نشان دهند و کتاب خود را دریافت ‌کنند.

وی همچنین از برنامه‌های آینده این پیام‌رسان در حوزه کتاب گفت: در بله قسمتی به نام «فروشگاه بله» در نظر گرفته شده که قسمتی از آن را به کتاب اختصاص داده‌ایم. قصد داریم در آینده و بعد از نمایشگاه کتاب، قسمتی از فروشگاه بله را به فروش مجازی کتاب اختصاص دهیم و ناشران را در فروش مجازی کتاب از طریق بله کمک کنیم.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه کتاب 1402 تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها