دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
استقبال جوانان از کتاب‌های مذهبی عربی بی‌نظیر بود

فعال فرهنگی مؤسسه محمدیون گفت: این نمایشگاه فضای بسیار خوبی برای بسیاری از جوانان علاقه‌مند به یادگیری زبان عربی یا مسائل دینی و فقهی فراهم کرد. با توجه به زمینه مذهبی کتاب‌های مؤسسه، بازدید‌کنندگان به این غرفه علاقه بسیاری نشان دادند.

منتظر الطعانی، فعال فرهنگی مؤسسه محمدیون در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره حضور در نمایشگاه کتاب تهران گفت: این نمایشگاه فضای بسیار خوبی برای بسیاری از جوانان علاقه‌مند به یادگیری زبان عربی یا مسائل دینی و فقهی فراهم کرد. با توجه به زمینه مذهبی کتاب‌های مؤسسه، بازدید‌کنندگان به این غرفه علاقه بسیاری نشان دادند.

وی افزود: با توجه به اشتراکات مذهبی ایران و عراق همچنین اهداف مشترک این دو کشور در ترویج تفکر اسلامی، بهتر است روابط فرهنگی ایران و عراق تقویت و زمینه تبادلات فرهنگی افزایش پیدا کند تا علاقه‌مندان به مسائل فرهنگی اسلامی به‌ویژه جوانان بتوانند بهره‌مند شوند.

منتظرالطعانی درباره مؤسسه محمدیون گفت:‌ این موسسه سال 2018 در بصره عراق با هدف مقابله با جنگ نرم و ترویج فرهنگ اسلامی تأسیس شد و 6ماه بعد، دومین شعبه آن در صنعای یمن افتتاح شد. این مؤسسه از پنج بخش «توسعه و بازپروری اندیشه المصطفی»، «رسانه محمدیون» برای فعالیت‌های رسانه‌ای، «گروه سرود محمدیون»، «موسسه خیریه» و «کتابفروشی محمدیون».

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های این موسسه، پخش بیش از 600  نماهنگ ویژه در دانشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی و همچنین ترجمه و انتشار کتاب براساس اهداف موسسه است؛ علاوه بر این، شرکت در همایش‌های علمی و فرهنگی در داخل و خارج از عراق مانند ایران، لبنان و یمن از دیگر فعالیت‌های این موسسه است.

منتظر الطعانی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ شفیق جرادی از بدو تاسیس ابن انتشارات تاکنون کتاب‌های متعددی را به رشته تحریر درآورده است، گفت: کتاب‌های متعددی از آثار آیت‌الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی ترجمه و منتشر شده است همچنین کتاب «المسیر‌ة القرآنیة» که در یمن منتشر شده نیز در غرفه این موسسه در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شده بود. این کتاب مربوط به مکتب شهید سیدحسین البدر است و به خط مشی فکری و زندگی او اشاره دارد.
 
به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» از 20 تا 30 اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها