جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
استفاده از ظرفیت کاشت گونه‌های سریع‌ رشد برای تولید کاغذ

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر استفاده از ظرفیت کاشت گونه‌های سریع رشد برای تولید کاغذ تأکید کرد.

علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) با اشاره به اینکه اگر لازم است منشأ تولید کاغذ درخت باشد، باید به سمت کاشت گونه‌های سریع رشد در کشور برویم، بیان کرد: گونه‌های سریع رشد در کشور و دنیا ظرفیت درخور توجهی برای تولید کاغذ دارند. با‌توجه به اینکه درکشور از لحاظ شرایط اقلیمی و جنگل‌های طبیعی وضعیت مناسبی نداریم و سطوح جنگل‌های طبیعی‌مان اندک است، بنابراین باید کاشت این‌گونه‌ها را جدی‌تر دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه کاشت گونه‌های سریع رشد، خوشبختانه وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه منابع طبیعی کشور تسهیلات خوبی را ارائه می دهند، تأکید کرد: از این ظرفیت می‌توان برای تولید کاغذ در کشور بهره برد؛ اما نکته قابل توجه این است که در قطع درختان و استفاده کاغذ مسرف نباشیم این را به‌عنوان الگو، مد نظر قرار دهیم.

سلاجقه با بیان اینکه معتقدم کتاب باید در دست فرزندان باشد تا با کتاب انس بگیرند عنوان کرد: با کاشت گونه‌های سریع رشد و ایجاد جنگل‌های مصنوعی، جنبه‌های زیست‌محیطی در حوزه تولید کاغذ را نیز حفظ خواهیم کرد.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 30 اردیبهشت‌ماه در مصلا ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها