یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
شهید آوینی پس از شهادت چراغ راه هنر انقلاب شد

ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون عنوان کرد: بعضی از افراد بعد از شهادتشان اثرات و برکات خود را نشان می‌دهند. مثل حاج قاسم سلیمانی که می‌بینیم بعد از شهادتشان تازه ابعاد شخصیتی ایشان شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ ابوالفضل همراه بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌و‌گو با ایبنا از تأثیر شهید آوینی در مسیر هنر انقلاب گفت: شهید مرتضی آوینی یا به عبارتی سید شهیدان اهل قلم به عنوان یکی از هنرمندان پیشرو در زمینه هنر انقلاب بوده، چون تا قبل شهید آوینی نگرشی که به هنر انقلاب بود تفکر دیگر بود و پس از او نگرش به کل تغییر کرد. بعضی از افراد بعد از شهادتشان اثرات و برکات خود را نشان می‌دهند. مثل حاج قاسم سلیمانی که می‌بینیم بعد از شهادتشان تازه ابعاد شخصیتی ایشان شناخته می‌شود.

وی افزود: یکی از نکاتی که تا زمان حیات شهید آوینی به آن توجه نمی‌شد ابعاد شخصیت ایشان بود؛ در واقع بعد شهادت بسیاری او را شناختند و جدی گرفتند. بعد این اتفاق بود که بخش بزرگی از هنر انقلاب با تفکر ایشان توانست رو به جلو حرکت کند و به پیشرفت برسد. من معتقدم شهید مرتضی آوینی هم در زمان حیات و هم در زمان شهادت که آن هم از حیات اخروی او بوده، باعث برکات و شئون مختلف فرهنگ و هنر انقلاب شده است.

همراه درباره زوال هنر انقلاب بعد شهادت آوینی عنوان کرد: من قبول ندارم که پس از آوینی هنر انقلاب رو به زوال رفته یا به عبارت دقیق‌تر اصلا قرار نیست درخت انقلاب رو به زوال برود. قطعا در این راه مشکلات و طوفان­‌هایی هست اما چون این درخت با خون شهدا آبیاری شده من معتقدم که برکات خود را دارد و میوه خود را هم می‌دهد. هنوز که هنوز است با گذشت سالیان سال از انقلاب و دفاع مقدس، ما هنوز شاهد آثار بسیار خوب هنری در زمینه فرهنگ و هنر انقلاب هستیم و این نشان می‌دهد درخت انقلاب هنوز زنده است.

بازیگر سینما در مورد نسل دوم آوینی­‌های انقلاب تصریح کرد: زمانی فکر می‌کردیم اگر جنگی اتفاق بیفتد این نسل جدید حضور پیدا نمی‌کنند و دیدیم که اتفاقی که در سوریه و عراق افتاد بسیاری از نسل جدید ما رفتند و شهید شدند. این نشان می‌دهد هنوز روح حیات اصلی وجود دارد و معتقدم در عرصه فرهنگ و هنر هنوز که هنوز است اگز یک قطره خون از شهید آوینی بر زمین ریخته می‌شود صدها آوینی از خاک برمی‌خیزند.

او در پایان در پاسخ به سؤالی که کدام اثر خود به شهید آوینی گفت: البته تمام کارهایی که ما کردیم حتی یک صدم درصد هم نمی‌‌تواند جایگاه و شخصیت شهید آوینی را نشان دهد یا من بخواهم تقدیم او کنم؛ ولی در تمامی کارهایی که کردم، آثاری که درباره دفاع مقدس بوده است، بدون این که بخواهم اسم اثر خاصی را ببرم ارزشمند بوده و این آثار را به او تقدیم می‌کنم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط