یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴
153 مرکز نشر در آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند

کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر 153 مرکز نشر و ناشر دارای مجوز درسطح استان فعالیت دارند.

فرشید مرامی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، گفت: 153 مرکز نشر و ناشر  در استان فعالیت دارند.
همه این 153 مرکز دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند و کمیت و کیفیت فعالیت آن‌ها رصد می‌شود.

مرامی ادامه داد:  بیشترین مراکز نشر در شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و بوکان فعالیت دارند و شهرستان‌های ماکو و شوط هنوز فاقد مرکز نشر هستند.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه همه ناشران استان در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌‌کنند، گفت: اما از این تعداد 2 ناشر در شهرستان ارومیه با رویکرد تخصصی در حوزه چاپ کتاب‌های ترکی فعالیت مستمر دارند.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت ناشران دائمی نیست، افزود: مجوز ناشری که فعالیت مستمر دارد به‌مدت 5سال و بقیه به‌مدت 2 سال صادر می‌شود. امسال انجمن صنفی و مستقل ناشران تشکیل و همه برنامه‌های این انجمن با حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.

مرامی با بیان اینکه این انجمن زمینه‌ساز همکاری بیشتر بین ناشران می‌شود، گفت: انجمن فعالیت خود را به‌طور رسمی همزمان با سی‌اُمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان آذربایجان‌غربی آغاز کرد.

کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: گرانی کتاب و فضای مجازی موجب شده که صنعت نشر با مشکلات جزیی مواجه شود اما علاوه‌براین این فضا موجب شده که ناشر راحت‌تر کتاب خود را به فروش برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها