چهارشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
باید به ایران جهانی و جهان ایرانی توجه کنیم

میثم موسایی استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری کتاب، کتاب «شرح جامع مثنوی معنوی کریم» زمانی را برای مطالعه در ایام نوروز پیشنهاد کرد.

میثم موسایی استاد دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «شرح جامع مثنوی معنوی» کریم زمانی را برای مطالعه در ایام نوروز پیشنهاد کرد و گفت: کریم زمانی مولوی‌شناس ایرانی و مترجم و مفسر قرآن است و برجسته‌ترین اثر او، که بیش از سی بار تجدید چاپ شده‌است، «شرح جامع مثنوی معنوی» در هفت جلد است.
 
موسایی بیان کرد: مثنوی معنوی با شرح کریم زمانی، کتاب بسیار خوبی است که وجوه جهانی شعرهای ما را روشن می‌کند و شعرهایمان را جهانی معرفی می‌کند. ما باید به ایران جهانی و جهان ایرانی توجه کنیم؛ کتاب‌هایی که درباره ایران بوده و تاریخ فرهنگی و میراث ایران را مد نظر قرار داده است. این دست کتاب‌ها در حوزه‌های علمیه کم هست بنابراین کتاب‌هایی که درباره عرق ایرانی است باید در اولویت مطالعه قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت آموزش مبانی اخلاقی و عرفانی در مدارس افزود: این آثار باید در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها تدریس شود. ما اگر به جای فرهنگ اسلام فقهی، اسلام اخلاقی و عرفانی را در جامعه تبلیغ می‌کردیم بسیاری از مشکلات امروز را نداشتیم.
 
این استاد دانشگاه گفت: کتاب‌های استاد باستانی پاریزی برای آن‌هایی که واقعا درصدد شناخت میراث ایران هستند بسیار عالی است. همچنین آثار عبدالحسین زرین‌کوب نیز جزو آن دسته کتاب‌هایی هستند که باید خوانده شوند. به عقیده من جامعه ما به خواندن این کتاب‌ها نیاز دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها