شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
اهدای بیش از 800 جلد کتاب به خانواده‌های زلزله‌زده خوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیش از 800 جلد کتاب به خانواده‌های زلزله‌زده خوی اهدا شد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، گفت: به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیش از 800 جلد کتاب به خانواده‌های زلزله‌زده خوی اهدا شد.

وی با اشاره به حضور کاروان یار مهربان کتابخانه‌های عمومی استان در این مناطق گفت: در مرجله اول حضور بیش از ۲۰۰ بسته ‌فرهنگی تهیه شده شامل ۱۵۰۰ جلد کتاب و لوازم‌التحریر همزمان با اجرای برنامه‌های فرهنگی در بزرگترین کمپ اسکان خانواده‌ها، بین کودکان و نوجوانان مناطق زلزله‌زده خوی توزیع شد.

معصومی ادامه داد: سابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی، جمع‌خوانی و خوانش کتاب، قصه‌گویی، اجرای بازی‌های شاد، آموزش کاردستی و اوریگامی از جمله ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی اجرا شده بود که توسط کتابداران با هدف نشاط‌بخشی به کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: کتابداران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی برای ارائه خدمات فرهنگی با هدف حمایت‌های روحی و روانی از کودکان و نوجوانان متأثر از حادثه با عنوان «کاروان یار مهربان» در این مناطق حضور دارند.

وی گفت: به منظور ارزیابی وضعیت کتابخانه‌های شهرستان خوی تیم ارزیابی و کارشناسی فنی اداره‌کل با هدف بررسی میزان خسارت وارده به کتابخانه‌ها ارسال شده است.

به گزارش ایبنا؛ شهرستان خوی ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب (8 بهمن ماه) بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) لرزید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها