یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
بهره‌مندی فعالان صنعت چاپ زنجان از تسهیلات تبصره ۱۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به فعالیت 116 چاپخانه در استان گفت: برای حمایت از چاپخانه‌ها، متقاضیان برای اخذ وام از محل جز یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ معرفی می‌شوند.

امراله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه حمایت از چاپخانه‌های استان اظهار کرد: درحال حاضر 116 چاپخانه در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به اینکه از کل چاپخانه‌های استان 42 واحد در زمینه چاپ افست، ۵۱ واحد در زمینه چاپ دیجیتال و ۱۱ واحد در زمینه چاپ سیلک فعالیت دارند، گفت: هفت واحد لیتوگرافی و پنج واحد صحافی نیز در استان فعال است. صنعت چاپ با زندگی روزمره مردم عجین شده است؛ بنابراین حمایت از این صنعت در اولویت‎های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان قرار دارد.

وی با اشاره به رایزنی‌ با سازمان صمت برای تقویت چاپخانه‌های استان اضافه کرد: امروزه یکی از مشکلات مهم این صنعت، فرسودگی ماشین‌آلات و گران بودن تامین ماشین‌آلات برای چاپخانه‌ها است. وضعیت چاپ در استان نسبت به سایر استان‌ها مطلوب است؛ با این حال به دنبال تقویت صنعت چاپ در استان و حل مشکلات این قشر هستیم.

حسنی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه کارشناسان، مدیران و کارگران چاپخانه‌ها برای آشنایی بیشتر با دستگاه‌ها و قوانین مربوط به این حرفه خبر داد و افزود: برای حمایت از چاپخانه‌ها، متقاضیان برای اخذ وام از محل جز یک تا ۹ بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ معرفی می‌شوند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اهمیت صنعت چاپ بیان کرد: نمی‌توان صنعت چاپ را در عرصه صنایع استان نادیده گرفت چراکه این صنعت به‌عنوان پیشران سایر صنایع و محور اقتصاد مولد است.

وی افزود: صنعت چاپ کامل‌کننده حوزه فرهنگ در حوزه کتاب و نشر کتاب است و هرچه که فعالان این عرصه تلاش کنند در آخر کار، ثمره زحمات و تلاش‌های فرهنگی چندساله خود را تقدیم صنعت چاپ و بسته بندی می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها