چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
راهکارهایی مؤثر برای افزایش اعتماد به نفس

پژوهش‌ها نشان داده‌اند روش‌های پیشنهاد شده برای بهبود اعتماد به نفس در کتابهای قبلی چندان مؤثر نبوده است و کتاب حاضر با تلفیق استادانه ی دو رویکرد جدید درمانی یعنی درمان مبتنی بر شفقت و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، برای رفع این مشکل و خلق روش‌های موثرتر تلاش کرده است.

نسترن محرابی مترجم کتاب کار «ذهن‌آگاهی و پذیرش برای بهبود اعتماد به ‏نفس» در گفت‌وگو با پردیس سیاسی خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این اثر توضیح داد: موضوع کتاب حاضر بهبود اعتماد به نفس با کمک جدیدترین رویکردهای درمانی در علم روانشناسی است. ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب مترجمان را بر آن داشت تا ترجمه آن را در اولویت قرار دهند. آنچه این کتاب را از سایر کتب مشابه متمایز می‌کند و به آن برتری می‌بخشد این است که پژوهش‌ها نشان داده‌اند روش‌های پیشنهاد شده برای بهبود اعتماد به نفس در کتاب‌های قبلی چندان مؤثر نبوده است و کتاب حاضر با تلفیق استادانه دو رویکرد جدید درمانی یعنی درمان مبتنی بر شفقت و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد، برای رفع این مشکل و خلق روش‌های مؤثرتر تلاش کرده است.

او ادامه داد: مخاطبان اصلی این کتاب شامل عموم مردم و حتی متخصصان این رشته و کسانی که فکر می‌کنند اعتماد به نفسشان مشکلی ندارد هم می‌شود، زیرا این کتاب به بررسی لایه‌هایی ظریف و پنهانی در زندگی آدمی‌پرداخته است که از چشم اکثر افراد دور می‌ماند. به قول دکتر کرگ استروسال این کتاب مسیر زندگی شما را تغییر خواهد داد.

او با بیان اینکه موضوع اعتماد به نفس اهمیت به‌سزایی در آموزش و پرورش دارد بیان کرد: از طرفی دیگر مشکلاتی که کمبود اعتماد به نفس در بزرگسالی ایجاد می‌کند بسیار چشمگیر و آسیب زا است، لذا به کارگیری مفاهیم و تمارین بسیار ساده و روان این کتاب می‌تواند در حل این مشکلات کمک کننده باشد.

محرابی عنوان کرد: از آنجایی که پژوهش‌ها نشان داده‌اند روش‌های پیشنهاد شده برای بهبود اعتماد به نفس در کتاب‌های مشابه قبلی چندان مؤثر نبوده است و کتاب حاضر با تلفیق استادانه دو رویکرد جدید درمان روانشناختی یعنی درمان مبتنی بر شفقت و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد تلاش کرده تا روش‌های مؤثرتری خلق کند، بنابراین ترجمه این کتاب بسیار ضروری به نظر می‌رسید.

او گفت: به نظر من این کتاب جزو آن دسته از کتاب‌هایی است که هر فردی باید در زندگی خودش حداقل یکبار بخواند. امیدوارم از خواندنش لذت ببرید و با کمک آن در زندگی خود تغییر ایجاد کنید.

انتشارات ارجمند کتاب کار «ذهن‌آگاهی و پذیرش برای بهبود اعتماد به ‏نفس» نوشته جو الیور و ریچارد بِنِت و با نسترن محرابی و دکتر زهرا زنجانی را روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها