پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸
راهکارهای مفید غلبه بر اجتناب در یک کتاب

نویسنده کتاب که روانشناس شناخته شده ای در ایالات متحده است، بر اساس رویکرد رفتارگرایی کارکردی، اجتناب را به عنوان قلب بیماری‌های روانی معرفی کرده و در کتاب حاضر بر اساس تجارب بالینی و علمی‌خود، راهکارهای مفیدی برای غلبه بر آن ارائه داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «غلبه بر اجتناب(دست از اجتناب کردن بردارید و زندگی را آغاز کنید)» نوشته دانیل. اف گروس به ترجمه زهرا وافر از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

وافر درباره این کتاب بیان کرد: کتاب کار غلبه بر اجتناب، اگرچه کاملا مبتنی بر متد علمی‌و شواهد پژوهشی است اما در عین حال به زبانی ساده و روان به گونه ای که برای تمام اقشار جامعه قابل فهم باشد، به ارائه راهکارهای کاملا عملی برای درمان طیف وسیعی از اختلالات روانی همچون فوبیا، اضطراب فراگیر، اضطراب اجتماعی، اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و... می‌پردازد. در واقع نویسنده کتاب که روانشناس شناخته شده ای در ایالات متحده است، بر اساس رویکرد رفتارگرایی کارکردی، اجتناب را به عنوان قلب بیماری‌های روانی معرفی کرده و در کتاب حاضر بر اساس تجارب بالینی و علمی‌خود، راهکارهای مفیدی برای غلبه بر آن ارائه داده است.

وی ادامه داد: کتاب کار غلبه بر اجتناب یک کتاب عمومی‌ برای همه اقشار جامعه با هر سطحی از سواد است، با این حال روانشناسان و درمانگران هم از مطالعه آن بسیار سود خواهند برد زیرا راهکارهای ارائه شده در کتاب کاملا در جلسات درمان قابل استفاده است و حتی مشاوران و درمانگران می‌توانند از کتاب فوق به عنوان کتاب کار مکمل فرایند درمان استفاده کنند.

وی افزود: کتاب حاضر مفاهیم کاملا علمی‌ و تخصصی مرتبط با رویکرد رفتارگرایی کارکردی را به خوبی و با زبانی ساده و شیوا به مخاطب عام ارائه داده است.

وافر گفت: در کتاب حاضر، از آنجا که اجتناب به عنوان قلب طیف وسیعی از بیماری‌های روانی معرفی شده است، راهکارهایی ارائه شده است که اجتناب را هدف قرار داده و با کاهش دادن اجتناب از طریق تکنیک مواجهه و بازسازی شناختی، یک متد درمانی واحد برای درمان بسیاری از اختلالات ارائه شده است، در واقع نویسنده در این کتاب به خواننده یاد می‌دهد که خودش به درمانگر خود تبدیل شود و در عرض 8 هفته اختلالات خود را درمان کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها