دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با ناشر ایتالیایی

تفاهم‌نامه همکاری میان مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم‌انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و انتشارات «عرفان» ایتالیا امضا شد.

محمدرضا جعفری، کارشناس مطالعات و برنامه‌ریزی و برگزارکننده نمایشگاه‌های کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره جدید‌ترین اقدامات مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم‌انسانی بیان کرد: این تفاهم‌نامه همکاری با آقای آیلو، مدیر انتشارات «عرفان» ایتالیا امضا و قرار شد، برای 6 ماه باقی‌مانده امسال دو کتاب و برای سال آینده پنج کتاب از کتاب‌های گنجینه طرح تاپ در این انتشارات ایتالیایی منتشر شود.

وی افزود:‌ درحال حاضر در گنجینه طرح تاپ‌(TOP) 500 جلد کتاب وجود دارد که از سوی شورای کتاب سازمان فرهنگ و ارتباطات به تأیید رسیده و در دستور کار ترجمه و نشر قرار می‌گیرد. فهرست این 500 جلد کتاب در قالب چهار جلد گردآوری شده و در اختیار انتشارات عرفان ایتالیا قرار گرفته شد. با مشورت رایزن فرهنگی این کشور، اسامی کتاب‌های درخواستی خود را اعلام کنند.

جعفری یادآور شد: تفاهم‌نامه میان این مرکز و انتشارات کشورهای نروژ و استرالیا در روزهای آینده امضاء و اطلاع‌رسانی می‌شود.



            
به گزارش ایبنا؛ طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این مرکز، عهده‌دار شناسایی و گزینش کتاب‌های فاخر جمهوری اسلامی، برای ترجمه در سایر کشورها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها