چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
خدمت‌رسانی کتابخانه اندیشه قره‌بوته زنجان به 6 روستا

مسئول کتابخانه اندیشه قره‌بوته زنجان گفت: کتابخانه اندیشه قره‌بوته زنجان به 6 روستای مجاور خدمت‌رسانی می‌کند.

زمان‌اله عزیزوند، مسئول کتابخانه اندیشه قره‌بوته زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: کتابخانه اندیشه قره‌بوته ۷۰۰ عضو فعال شامل ۳۵۰ عضو  کودک و نوجوان دارد. در این کتابخانه 17 هزار جلد کتاب در دسترس اعضا قرار دارد؛ از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۰ جلد برای بزرگسالان و ۴ هزار جلد نیز برای کودکان است.
 
مسئول کتابخانه «اندیشه قره‌بوته» زنجان با اشاره به برگزاری برخی از برنامه‌های فرهنگی در این کتابخانه افزود: برگزاری پویش مطالعه، کتابخانه رضوی، برنامه‌های فرهنگی، قصه‌گویی ازجمله این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به عضویت روستاییان از ۶ روستا در این کتابخانه، افزود: تقریبا ۱۵۰ نفر از اعضای این کتابخانه در روستاهای رجعین، مشمپا، حصار، قیطول، گوچ‌تپه و سلطان‌آباد هستند.

عزیزوند با بیان اینکه علاوه بر عضویت این افراد به‌صورت دوره‌ای کتاب‌ها به روستاهای مربوط امانت داده می‌شود، بیان کرد: به‌دلیل اقدامات صورت گرفته از  سه سال پیش این کتابخانه به‌عنوان کتابخانه نمونه انتخاب شد.

مسئول کتابخانه «اندیشه قره‌بوته» زنجان با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی، خدمات فرهنگی متنوعی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی به جامعه ارائه می‌دهند، افزود: بدون شک حمایت از طرح‌ها و برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در نهایت به نفع جامعه است و موجب نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و توسعه فرهنگی می‌شود.

به گزارش ایبنا؛ در حال حاضر، ۳۶ باب از کتابخانه‌های عمومی زنجان در روستا‌ها قرار دارند و سه کتابخانه سیار هم به مناطق روستایی در استان زنجان خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها