جمعه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
نمایشگاه برای ناشران و مخاطبان جشن کتاب است

به گفته مدیر انتشارات دارالکتب الاسلامیه، نمایشگاه کتاب تهران جشن کتاب برای ناشران و مردم است که هر سال منتظر برگزاری آن هستند، زیرا حضور در این فضای فرهنگی برای آن‌ها اهمیت دارد.

مرتضی آخوندی، مدیر انتشارات «دارالکتب الاسلامیه» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به نقش و اهمیت نمایشگاه کتاب تهران برای ناشران، گفت: این نمایشگاه دو سال به دلیل شیوع بیماری کرونا برگزار نشد و بسیاری از مردم نتوانستند به نمایشگاه بیایند و امسال نمایشگاه با شور و هیجان خوبی از سوی مخاطبان همراه است.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران، جشنواره‌ای برای ناشران و مردم است که هر سال منتظر برگزاری آن هستند زیرا حضور در این فضای فرهنگی برای آن‌ها اهمیت دارد.
 
آخوندی با اشاره به پیش‌بینی بخش مجازی در نمایشگاه کتاب تهران، توضیح داد: این بخش فرصتی برای ناشران و مخاطبانی است که امکان حضور در نمایشگاه را ندارند؛ اما می‌توانند در شهر و روستای خود هم کتاب بفروشند و هم کتاب خریداری کنند.
 
وی یادآور شد: نمایشگاه مجازی کتاب فرصتی ارزشمند حتی برای کسانی است که در تهران ساکن هستند و به‌نظرم باید برای دوره‌های آتی تقویت شود.
 
آخوندی با بیان این که معتقدم در دوره‌های آتی نیز نمایشگاه مجازی در کنار نمایشگاه کتاب برگزار شود، گفت: دیدار نویسندگان و مخاطبان با یکدیگر، ناشران با همدیگر و تجربه فضای حرفه‌ای در نمایشگاه ازجمله مزایای نمایشگاه فیزیکی است؛ اما در کنار آن نباید از مزایای نمایشگاه مجازی که امکان خرید کتاب را برای مخاطبان فراهم کرده است غافل شد.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها